Tilføjelse: Kan ikke åbne FP mere
Fra : Ole Dalsgaard Jensen

Dato : 29-12-01 15:03

arne h. wilstrup <ahw@ahw.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c28f1e9$0$46365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> At løse dette problem er der sikkert en lang række nørder, der kan gøre
med
> indviklede procedurer - jeg vil derimod anbefale dig at geninstallere hele
> molevitten (inkl. styresystemet) - begrundelsen er at der nok er gået
noget
> galt i forbindelse med registreringsdatabasen da du installerede visio, at
> den afinstallationsdel, som Visio tilbyder, ikke rydder ordentlig op eller
> gør noget andet indviklet i registeringsdatabasen.
> Hvis du altså ikke

> [...]
Arne har sikkert ret i sine betragtninger.
Jeg oplevede selv, at FrontPage2000 pludselig ikke mere ville åbne - enten
efter at jeg havde installeret WinTV eller havde foretaget noget SR-1
opdatering.
Jeg prøvede uden held at fjerne og genindsætte FrontPage.
Derefter fjernede jeg Office2000 Premium og installerede påny i samme
bibliotek. Det hjalp heller ikke.
Først da jeg atter fjernede Office2000 Premium og installerede påny i et nyt
directory kunne jeg igen benytte FrontPage.

Med venlig hilsen

Ole Dalsgaard Jensen
mailto:ole.dalsgaard@mail1.stofanet.dk

Tilføjelse:
Efter at have installeret Office2000 Premium forfra i det nye directory
(D:\Programmer\Office valgte jeg tilfældigvis), ville jeg igen opdatere til
SR-1
med o2ksr1a.exe, som jeg havde downloadet i forbindelse med tidligere
opdatering af både Office2000 Professional og Premium. (Se evt.
http://office.microsoft.com/danmark/productupdates/ExtlinkPages/2000SR1.aspx
)
Efter at have gennemført denne opdatering skete præcis det samme:
FrontPage2000 kunne ikke åbnes.
Jeg måtte så igen fjerne Office2000 Premium og installere på ny.
Jeg forsøgte først i det oprindelige standard-directory
(C:\Programmer\Microsoft Office\Office), men det var ikke så heldigt. Dels
kunne filen Osa9.exe (tror jeg det var) ikke findes ved Windows Opstart,
dels kunne FrontPage som tidligere ikke forblive åbnet.
Derefter gentog jeg proceduren og installerede igen i D:\Programmer\Office,
og nu kan jeg igen benytte FrontPage.
Jeg har herefter disse 2 versioner:
Microsoft Office2000 Premium (med FrontPage)
Microsoft Office2000 SR-1 Professional. (med Access, Word, Excel mv.)

Kan nogen forstå eller forklare, hvorfor opdatering til SR-1 har denne
konsekvens? Har andre oplevet det samme?

Mvh. Ole Dalsgaard Jensen