Ny Agent 1.9 - hvornår ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-12-01 15:20

Jeg har nu anvendt Agent 18 som NG læser i snart 2 år - og venter
spændt på den komemende 1.9 - men det trækker ud - og den lovede 2.0
er endnu længere ude i horisonten.

En god og effektiv og frem for alt hurtig nyhedslæser behøver jo
egentlig slet ikke se fancy ud - men i disse win XP dage, hvor
designet er komemt mere frem, så vil jeg spørge om nogle derude har
fundet en nyhedslæser med et lidt flottere look og med en lidt mere
gennemført brugerfade ?

Outlook express er ikke mig - kan ikke nok, og virker for mig
besværligere.
Gravity ligner Agent og så foretrækker jeg så absolut agent.

Er der andre bud på en seriøs newsreader med en flot brugerflade ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-12-01 15:33

Har iøvrigt lige et spørgsmål.
Jeg har nu anvendt agent i laaaaang tid - og enste større anke er, at
jeg ikke har kunnet finde et let må¨de at krydsposte til fler grupper
på.

Hér var det let i outlook express - man makerede simpelthen de
grupper, man vill poste til - og vupti så dukkede de op i linien pænt
efterfulgt af kommaer.

Jeg har kun kunnet gøre dette i agent ved slavisk at indtaste navnet
på hver gruppe, jeg vil krydsposte til - og dette betyder, at jeg må
over i et andet vindue, medmmindre jeg kan husle adresserne på de
forskellige grupper, jeg vil krydsposte til udenad.

Dette må være en oplagt ting i Agent 2.0 - hvis altså jeg ikke har
overset denne funktion i 1.8. At man blot klikker på newsgroup feltet,
og så dukker alle ens news groups op, og man kan klikke sig frem til
de NG'er man poste til.

Håber nogle kan fortælle mig, at Agent 1.8 skam allerede har den
funktion - men at jeg idiot har overset den (jeg krydsposter ret
sjældent)

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-01 16:10

Dr. Ralph skrev:

>Jeg har nu anvendt agent i laaaaang tid - og enste større anke er, at
>jeg ikke har kunnet finde et let må¨de at krydsposte til fler grupper
>på.

Der er mange andre ting de først skal lave inden en sjældent
brugt (og ellers misbrugt) ting som nem krydspostning.

Jeg savner f.eks. at filteroversigterne har mange flere detaljer
med i hver linje. Der er masser af plads, og jeg har brug for at
se hvor mange dage de har tilbage.

>(jeg krydsposter ret sjældent)

Nemlig.

--
Bertel

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-12-01 00:30

>Der er mange andre ting de først skal lave inden en sjældent
>brugt (og ellers misbrugt) ting som nem krydspostning.

Altså at argumentere imod dette pga folks evne til at misbruge er da
et tyndt argument.
Krydsposting er en praktisk og anvendelig ting - og sjovt nok er det
et fy-fy ord herinde. Hvorfor ?

Det er ikke ulovligt - mig bekendt - at krydsposte til forskellige
grupper, når blot man sikrer sig, at emnet man behandler hører til i
begge grupper.
Er dette tilfældet, så er det da meget praktisk, at man kan starte en
tråd, hvor folk der svarer får mulighed for at poste deres svar til de
andre grupepr, der er involverede, således, at læsere af tråden i alle
grupper får samme information.

Jeg har f.eks lige krydspostet et indlæg til både den UK og US gruppen
for laptops, da jeg følte mit spørgsmål hørte hjemme i begge grupper -
og det er da at foretrække at krydsposte et indlæg frem for at strate
2 seperate, ikke ?

>Nemlig.

Hvorfor dette "nemlig" ?
Som jeg skriven ovenfor, så er det da fuldt på sin rette plads, at
krydsposte, hvis grupperne, man involverer, er relevante for
indlægget.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-01 01:27

Dr. Ralph skrev:

>Altså at argumentere imod dette pga folks evne til at misbruge er da
>et tyndt argument.

Jeg argumenterer ikke imod, og jeg argumenterer ikke (primært)
med at det kan misbruges. Jeg argumenterer for at der er andet
der skal laves først fordi krydspost er sjældent brugt, og det er
de andre ting ikke.

>Krydsposting er en praktisk og anvendelig ting - og sjovt nok er det
>et fy-fy ord herinde. Hvorfor ?

Jeg ved ikke om det er et fyord, men når man gennem længere tid
har set krydspost af spam til 10, 20 og 30 grupper, så synes man
ikke at det er sjovt. Det er heller ikke morsomt at der f.eks.
krydspostes mellem dk.livssyn og dk.kultur.sprog eller mellem
dk.politik og dk.videnskab.jura. Folk glemmer nemlig ofte at
sætte FUT. Men brugt rigtigt er krydspost en nyttig ting.

--
Bertel

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-12-01 12:06

Jeg er enig i, at øget mulighed for filtrering ville være en fin ting
at få i den næste udgave af Agent - men der skal altså ikke ret meget
programmering til, for at lave en lille knap ved siden af
adressefeltet beregnet til krydsposting.

> [...]
>med at det kan misbruges. Jeg argumenterer for at der er andet
>der skal laves først fordi krydspost er sjældent brugt, og det er

Jeg anvender det oftere end jeg bruger mine filtre.
Filtre er noget, man som regel sætter én gang - og af og til bruget
igen, når en trættende person skal lukkes ude.
Krydsposting bruger jeg vel 2-3 gange pr. måned - og ville nok bruge
det oftere, hvis det var lettere at komme til.

Da jeg ofte læser både engelske og amerikanske grupper - og der hér
tit forekomeme grupper, der bogstaveligt talt går hinnden i bedene, så
er krydsposting hér meget fornuftigt.

> [...]
>dk.politik og dk.videnskab.jura. Folk glemmer nemlig ofte at
>sætte FUT. Men brugt rigtigt er krydspost en nyttig ting.

OK - jeg forstår dit synspunkt, men det kan ikke være et
tilstrækkeligt argument, at man skal udlade brugervenliget ting fra
programmer, fordi funktionerne ellers ville misbruges af personer med
meget lidt kendskab til usenet regler og af personer med FOR meget
kendskab til usenet's virkemåder.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : CHRistian

Dato : 30-12-01 14:18

Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk>'s posting:

>Da jeg ofte læser både engelske og amerikanske grupper - og der hér
>tit forekomeme grupper, der bogstaveligt talt går hinnden i bedene, så
>er krydsposting hér meget fornuftigt.

Er du sikker på, du overhovedet får noget ud af denne xpost?
Der er fx ikke nogen grund til at xposte til ens grupper under dk.
og no. Du får ret sikket ikke noget spec. ud af det.

--
Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-12-01 17:12

CHRistian skrev:

>Der er fx ikke nogen grund til at xposte til ens grupper under dk.
>og no. Du får ret sikket ikke noget spec. ud af det.

Det er der vel nok. Det sker af og til at vi i sproggrupperne vil
diskutere i et fællesnordisk forum, og så krydsposter vi mellem
no, se, og dk. Vi futter ikke engang.

--
Bertel

Fra : CHRistian

Dato : 31-12-01 03:55

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk>'s posting:

>Det er der vel nok. Det sker af og til at vi i sproggrupperne vil
>diskutere i et fællesnordisk forum, og så krydsposter vi mellem
>no, se, og dk. Vi futter ikke engang.

Ja, her -- når der er noget sprog/lande forskelligheder -- kan det
det være en fordel. Men så konkret var du ikke før.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 29-12-01 16:17

Således skrev Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 29 Dec 2001 15:33:12 +0100:

> [...]
>overset denne funktion i 1.8. At man blot klikker på newsgroup feltet,
>og så dukker alle ens news groups op, og man kan klikke sig frem til

Jeg mener at have læst at Mark Sidell (Agent-programmør) med vilje
lavede det på den måde.

Jeg vil ikke umiddelbart regne med at se den funktion i 2.0

Forvent at 1.9 kommer medio januar, hvis ellers betatesten ikke finder
noget grimt.

<news:alt.usenet.offline-reader.forte-agent> er stedet hvor man holder
sig bedst orienteret om Agent, da der er en supporter fra Dazle, der
stikker hovedet ind engang imellem og lader et ord falde.

Knud
--
Access denied ... nah nah na nah nah !

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-12-01 00:33

>Jeg mener at have læst at Mark Sidell (Agent-programmør) med vilje
>lavede det på den måde.

Igen fatter jeg det ikke.
Læs mit svar til Bertel.

At folk i udstrakt grad anvender det til at spamme grupper med reklame
og salgsannoncer er et tyndt argument for at udelade det af
programmet.

Disse typer skal nok finde andre programmer, der er mere velegnede til
spam alligevel.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk