quicktime til iDVD.
Fra : Jakob H K

Dato : 29-12-01 12:24

Jeg har lavet en film i imovie der skulle lægges på dvd via iDVD. Derfor
eksporterede jeg den ca. 1 time lange film fra iMovie til iDVD. Dette
tog MEGET lang tid (5-6 timer) og til min overraskelse var filen alt for
stor til DVD'en. Den var på ca. 9 gB. Jeg troede at der var plads til
ca. 1,5 time på en dvd. Hvilken kompression skal man bruge for at få 1,5
time film ned på DVD via imovie/idvd ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-12-01 14:16

in article 1f56ie0.30183emc6cfkN%ingen@mail.dk, Jakob H K at ingen@mail.dk
wrote on 29/12/01 12:24:

> [...]
> stor til DVD'en. Den var på ca. 9 gB. Jeg troede at der var plads til
> ca. 1,5 time på en dvd. Hvilken kompression skal man bruge for at få 1,5

Der er en begrænsning i størrelsen på iDVD'er på 1 time. Det er ikke et
kompressionsspørgsmål, men et bevidst valg fra Apples side. Der er svjh ikke
nogen måde at omgå det på - andet end at smide slanterne for DVD Studio Pro.

--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Jakob H K

Dato : 29-12-01 14:08

> [...]
> nogen måde at omgå det på - andet end at smide slanterne for DVD Studio Pro.

OK, men quiktime kompprimere vel heller ikke godt nok når en time dv
fylder ca 9 GB. Der kan jo kun være 4.7 på disken. Hvis man har DVD
studio pro hvorledes skal man så eksportere en iMovie film hvis der skal
kunne være 1,5 time på disken ?

Ved du foriørigt hvordan man kan lave en dvd der looper i
afspilleren/selv går igang når afspilleren får strøm. Jeg har tidligere
fået at vide at dette skulle kunne lavet via dvd studie pro, men ikke
hvordan

Hygge

Jakob H K

Fra : Michael Holm

Dato : 29-12-01 15:29

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> nogen måde at omgå det på - andet end at smide slanterne for DVD Studio Pro.

er det ikke 1,5 time med iDVD 2 ?
--
Michael Holm *<:O>
kiaikido@mac.com