Drosling i tyskland ??
Fra : Steffen Skov

Dato : 29-12-01 12:44

Kan man købe et droslingskit i tyskland og så enten få det monteret dernede
eller her i danmark, og så få det godkendt (lovligt) ???

mvh. Steffen

Fra : Armand

Dato : 29-12-01 19:50

Steffen Skov <steffenskov@city.dk> skrev i en
> Kan man købe et droslingskit i tyskland og så enten få det monteret
dernede
> eller her i danmark, og så få det godkendt (lovligt) ???

Spørg ikke mig!

Jeg spurgte hos bilinspektionen i foråret og skabte straks en debat
hvori alle tilstedeværende fire prøveassistenter blandede sig med
argumenter, som jeg dog alle kunne levere modargumenter til. Derfor
henviste
de slutteligt til at jeg henvendte mig skriftligt til deres
regionskontor i Odense, hvor der sad ingeniører med forstand på slige
sager.
Efter en henvendelse dertil, fik jeg svar fra regionskontoret i
Sønderborg (!!!!!), der beklagede at de ikke kunne tage stilling til de
mange pricupielle islæt i min henvendelse (Forespurgte bl.a. om man ikke
blot kunne drosle og køre i god tro og derefter lade
politi/bilinspektiom om bevisførelsen hvis den mistænkte én for at føre
for stor motorcykel!), og henviste til Færdselsstyrelsen istedet.
Færdselsstyrelsen mailede jeg derfor til midt på året og eftersom at jeg
efter mere end 3 måneder endnu ikke havde hørt noget svar derfra
genfremstillede jeg mine spørgsmål på skrift/snail-mail. Og jeg venter
stadig på svar

Mit bud er at man ikke gør noget ulovligt hvis politiet ikke kan bevise
at ens motorcykel yder højere end kørekortet berettiger til, og at man
derfor med sindsro skulle kunne køre med en "skjult" droslet motor og
afvente en konfrontation!!

--
Armand.

Fra : Steffen Skov

Dato : 29-12-01 22:53

Jeg tror jeg nøjes med at få den droslet på lovlig vis her i Danmark, det
andet har jeg vidst ikke nerver til :)

Mvh. Steffen

Fra : Armand

Dato : 29-12-01 23:35

> Jeg tror jeg nøjes med at få den droslet på lovlig vis her i Danmark,
> det andet har jeg vidst ikke nerver til :)

ØV

Ingen handel med min 27 HK's knast (som jeg ikke nåede at montere inden
4½'eren var solgt) så?

--
Armand.
(der nok hellere må se at få rykket færdselsstyrelsen for svar)

Fra : Steffen Skov

Dato : 30-12-01 15:07

Nej ingen handel, beklager meget.

mvh. Steffen