Hvordan finde bortadopteret søster?
Fra : up

Dato : 29-12-01 00:43

Mon nogen vil fortælle mig om fremgangsmåden, hvis man ønsker at finde en
bortadopteret pige? moderen skrev i sin tid under på at hun ikke ville
opsøge etc....

Tidsrammen er først/midt i 40'erne. Flere oplysninger haves, men hvor
begynder man, og er det brud på loven selv om der er skrevet under?

På forhånd tak - up

Fra : Carl Munk

Dato : 29-12-01 22:04

"up" <ull@petersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tidsrammen er først/midt i 40'erne. Flere oplysninger haves, men hvor
> begynder man, og er det brud på loven selv om der er skrevet under?

Henvend dig til DR-tv de finder alle dem der melder sig til deres program

Fra : up

Dato : 29-12-01 22:09

Carl Munk <carl@munk.dk> skrev i en
> Henvend dig til DR-tv de finder alle dem der melder sig til deres program

Men jeg har ikke lyst til at være med i et TV-program.
up

Fra : Padre

Dato : 30-12-01 20:01

> Mon nogen vil fortælle mig om fremgangsmåden, hvis man ønsker at finde en
> bortadopteret pige? moderen skrev i sin tid under på at hun ikke ville
> opsøge etc....

Hmm, der er regler på det punkt, men dem kender de hos
Civilretsdirektoratet, så det var dér, jeg først ville henvende mig, da de i
øvrigt også (såvidt jeg husker) er øverste administrative myndighed i
adoptionsspørgsmål

> Tidsrammen er først/midt i 40'erne. Flere oplysninger haves, men hvor
> begynder man, og er det brud på loven selv om der er skrevet under?

Hvis det ellers er muligt at få lov til det, men det tror jeg desværre ikke,
det er, kunne man af CPR registeret trække en liste over personer, der er
født den dato og i den kommune, som pigen er født i (de oplysninger må
moderen jo kunne huske). Derefter ville det bare være et spørgsmål om at
ringe rundt, hvis det er en mindre kommune, kan der næppe være mere end en 5
stykker at forsøge sig med.

Padre

Fra : ab

Dato : 31-12-01 08:09

Mener at lovgivningen blev lavet om i 1953, således at en "lukket adoption"
ikke kan efterforskes under den gamle lov.

Har du fødselstidspunktet er det ret simpelt at gå tilbage til forældrene /
bedsteforældrene og måske ad denne vej få oplysninger - Frelsens Hær har
også gode muligheder for at efterforske.

At søge disse oplysninger er ikke brud på loven - det er formentlig ikke
dig, der har skrevet under ?

MVH ab

Fra : up

Dato : 01-01-02 01:05

ab <abc_ab@tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
> også gode muligheder for at efterforske.
>
> At søge disse oplysninger er ikke brud på loven - det er formentlig ikke

Nej, min mor som nu er en gammel dame, skrev under. Det er mig som mener det
nok er sidste chance hvis de skal møde hinanden. Jeg har fødselsdato og navn
på den pågældende.

Hvis du mener Frelsens Hær er en mulighed kunne jeg starte der. Tak for
oplysningen.

Mvh up