400ccm præstationer?
Fra : Bo thomsen, slet alt~

Dato : 29-12-01 00:37

er der nogle der ved lidt om hvad sådan en r model kan præstere i acc?
0-100, 0-næsten max ?
og findes der ikke nogle dataer på nogle der er tunet?
måske endda en mæ turbo.
glædelige jule hilsner
bo thomsen

Fra : RacerNiels

Dato : 29-12-01 10:58

0-100: hurtigt
0-næsten max: endnu hurtigere
næææ
nope

Godt nytår,
Niels

Fra : Bo thomsen, slet alt~

Dato : 29-12-01 11:56

> 0-100: hurtigt
> 0-næsten max: endnu hurtigere
Imponerende
:))
> Godt nytår,
> Niels
jo tak, i lige måde
bo thomsen

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-12-01 13:05

On Sat, 29 Dec 2001 00:37:20 +0100, "Bo thomsen, slet alt før_ i email
adr." <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk> wrote:

>er der nogle der ved lidt om hvad sådan en r model kan præstere i acc?
>0-100, 0-næsten max ?

De ligger alle på stort set det samme altså ca. 60-65 (nominelt) heste
i uddroslet version,acc. 0-100 ca. 5 sek afhængig af valgt gearing og
førervægt,acc. 0 - næsten max. (200-210 km/t) er et alt for upræcist
begreb til at kunne svare bare nogenlunde nøjagtigt på.

>og findes der ikke nogle dataer på nogle der er tunet?

De kan som regel ikke konventionelt tunes særligt meget,men der skal
nok være et eller andet fjols der har forsøgt,med stage 3 tuning når
man sjældent op på mere end ca. 75-80 stykker max,husk at det for de
flestes vedkommende er gamle konstruktioner der oprindeligt er
beregnet for hjemmemarkedet.

>måske endda en mæ turbo.

Igen,der skal sikkert nok findes en der har forsøgt,men det er AFAIK
ikke noget man typisk gør,disse cykler har deres styrke i
køreegenskaberne,og det giver ikke meget mening at voldtune dem,så
køber man en 600 i stedet.

-M

Fra : madcat

Dato : 29-12-01 14:26

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev > Igen,der skal sikkert nok findes
en der har forsøgt,men det er AFAIK
> ikke noget man typisk gør,disse cykler har deres styrke i
> køreegenskaberne,og det giver ikke meget mening at voldtune dem,så
> køber man en 600 i stedet.

Jeg har dog hørt om flere GSX-R 400, der har fået smidt en RF 600 motor i.
Problemet er bare, at motoren skal tages ud hver gang der skal justeres
ventiler. Desuden skulle motoren fra en Fireblade passe ind i en CBR 400,
men det kan stellet ikke holde til i længden.

(Så vidt jeg ved, er der inden for RR i UK en 400cc-klasse, hvor det er
tilladt at tune, så der må de da ha' erfaring med den slags.)

Susanne

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-12-01 15:07

On Sat, 29 Dec 2001 14:26:15 +0100, "madcat" <madcat@c.dk> wrote:

>Jeg har dog hørt om flere GSX-R 400, der har fået smidt en RF 600 motor i.

Det er nu heller ikke konventionel tuning og lidt fjollet må jeg
sige,lidt lige som at smide en RG500 motor i et RS250 stel,da meget
morsomt men det er så også det.

>Problemet er bare, at motoren skal tages ud hver gang der skal justeres
>ventiler

Nej hvor smart... )

>. Desuden skulle motoren fra en Fireblade passe ind i en CBR 400,
>men det kan stellet ikke holde til i længden.

Nej nemlig

>(Så vidt jeg ved, er der inden for RR i UK en 400cc-klasse, hvor det er
>tilladt at tune, så der må de da ha' erfaring med den slags.)

Jow men der er holdbarhed heller ikke så meget en faktor man regner
med.... stage 3 tuning af en VFR400 giver 72-73 heste hvis man er
heldig og det er absolut ikke en billig affære,stage 4 med bigborekit
måske 3-4 yderligere,så det er sådan lidt for racere og ikke mange
andre,dertil er det for dyrt i forhold til hvad man opnår.Man kan
se'fø'li gøre det,men meget fornuft er der ikke i det.....

-M

Fra : Bo thomsen, slet alt~

Dato : 29-12-01 20:50

> lidt lige som at smide en RG500 motor i et RS250 stel,da meget
> morsomt men det er så også det.
det med tuningen var for at udnytte den lave vægt i en 400ccm
er det ikke omkring 150kg tør sådan en vejer?

men 70-80 hk'er var sku ikke meget i en ellers grundig tuning.
bo thomsen

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-12-01 21:22

On Sat, 29 Dec 2001 20:50:20 +0100, "Bo thomsen, slet alt før_ i email
adr." <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk> wrote:

>det med tuningen var for at udnytte den lave vægt i en 400ccm
>er det ikke omkring 150kg tør sådan en vejer?

Desværre nej,de er slet ikke så lette som mange tror. En NC30 vejer
således 175 kg tør,GSX-R400 167 kg tør,ZXR400 168 kg tør,CBR400RR 164
kg tør....opgivelserne varierer dog lidt,men der omkring.

Der er dog ingen tvivl (IMHO) om at man idag _kunne_ lave en 150 kg's
400 og endog endnu lettere ,spørgsmålet er mere om der er marked til
dem.Jeg er personlig meget interesseret i en sådan udvikling....

-M

Fra : Steen Schmidt

Dato : 29-12-01 23:12

> det med tuningen var for at udnytte den lave vægt i en 400ccm
> er det ikke omkring 150kg tør sådan en vejer?

Typisk 160-175 kg.

> men 70-80 hk'er var sku ikke meget i en ellers grundig tuning.
> bo thomsen

Så køb en SV650S; 169 kg tør, og kan for relativt få kroner ende med +120 hk
(har (+)70 hk standard). I hvert fald langt billigere end en Viffer400 m/
stage 4 kit, og en god del hurtigere.

Den styrer vel knap så godt som Vifferen (men dog fint for min smag), og er
heller ikke helt så eksotisk (men sikkert lettere at forsikre).

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 29-12-01 23:35

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Så køb en SV650S; 169 kg tør, og kan for ..............
> Den styrer vel knap så godt som Vifferen.......

Hvorfor skulle den så ikke det??
400'er VFR'eren er efterhånden halvbedaget, og SV overgik Duc. 750SS
(som alle ellers regner for blandt de ultimativt bedst
kørende/styrende!) i alle dicipliner - Incl. køreegenskaber, da BIKE-UK
satte dem op imod hinanden. Så jeg ser ingen grund til at underkende en
SV'er i forhold til en hvilkensomhelst af VFR 400'erne :-/

--
Armand.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 29-12-01 23:45

> Hvorfor skulle den så ikke det??

Jeg har aldrig prøvet en VFR400, så jeg ved det ikke.

> 400'er VFR'eren er efterhånden halvbedaget

Ja, og det er de tests jeg har læst af den også, så du har sikkert ret. Jeg
er i hvert fald fuldt ud tilfreds med SV'erens styrefacon.

Mvh
Steen

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-12-01 08:26

On Sat, 29 Dec 2001 23:11:36 +0100, "Steen Schmidt"
<SSchmidt@nospam.dk> wrote:

>Så køb en SV650S

Eller endnu bedre, lad være med at tune i det hele taget og køb et
godt eks. af NC30 til ca. 55-60 kkr i privat handel og brug i stedet
pengene på nogle banedage....).

-M

Fra : Armand

Dato : 30-12-01 10:00

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> Eller endnu bedre, lad være med at tune i det hele taget og køb et
> godt eks. af NC30 til ca. 55-60 kkr i privat handel og brug i stedet
> pengene på nogle banedage....).

Øh?

Er det ikke hende Madcat'en der rejste spørgsmålet? Hun ved da vist
udemærket hvad trackdays drejer sig om

--
Armand.

Fra : madcat

Dato : 30-12-01 11:06

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev >
> Er det ikke hende Madcat'en der rejste spørgsmålet?

Nope - hvorfor skulle jeg dog det

Hun ved da vist
> udemærket hvad trackdays drejer sig om

Jep, og der dur en 400 cc ikke længere

--
Susanne
GSX-R 400 og RGV 250

Fra : Armand

Dato : 30-12-01 13:37

madcat <madcat@c.dk> skrev i en news:a0mp1d$dga$1@sunsite.dk...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev >
> Nope - hvorfor skulle jeg dog det

Nårh nej - Jeg måtte lige checke op i strengen, og selvom at det VAR dig
der bragte dét med en 400'er i et 600'er -stel ind i debatten, så var
det jo ikke dig at Michaels velfunderede råd om trackdays sigtede imod!

--
Armand.

Fra : Bo, slet \"slet_\" i~

Dato : 31-12-01 00:05

> der bragte dét med en 400'er i et 600'er -stel ind i debatten

det var da en besynderlig (de-)tuning, det er der vel ingen der har gjort?:)

bo thomsen

Fra : Armand

Dato : 31-12-01 01:12

Bo, slet "slet_" i afs. <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en

> det var da en besynderlig (de-)tuning, det er der vel ingen der har
> gjort?:)

Shit!

Nej, det var jo omvendt

På den anden side: Der bliver jo både et 600'er stel og en 400'er motor
tilovers efter den anden up-grading, og de kunne jo godt ende sammen
også
Og Sebastian har da forøvrigt også en "RF 400 i en RF 600'er"

--
Armand.
(med et forsøg på en ¼-redder)

Fra : Morten Dahl

Dato : 02-01-02 15:26

> [...]
> også
> Og Sebastian har da forøvrigt også en "RF 400 i en RF 600'er"

Hvis de kører med samme stel, vil en RF900 motor også passe direkte i se
det tuning for viderkomne..

-
Morten Dahl
- på udkig efter en RF600 ++ (læs: med 900 motor i)

Fra : Bo Thomsen

Dato : 02-01-02 23:37

> Hvis de kører med samme stel, vil en RF900 motor også passe direkte i
se
> det tuning for viderkomne..
mener du en 9'er i en 4'r ? eller 9 i 6'r

> Morten Dahl
> - på udkig efter en RF600 ++ (læs: med 900 motor i)
andre motor omb. jeg har hørt om har været en fireblade i en f2'er
og tit en zx9 i zx7.
men på nyere kan det vel snart ikk svare sig mere da 9'ere og 6'ere
næsten vejer det samme ( bort set fra kawaerne )
bo thomsen

Fra : Morten Dahl

Dato : 03-01-02 06:59

"Bo Thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> se
> mener du en 9'er i en 4'r ? eller 9 i 6'r

Tjae, hvis 600 passer i 400, så passer 900 også i 400 da det er ren barnemad
at proppe 9´´n i 6´´r stellet (det samme stel)

> andre motor omb. jeg har hørt om har været en fireblade i en f2'er
> og tit en zx9 i zx7.

Tjae og GSXR750 SRAD i 600 stellet (samme stel) OLDGIXXER 11 i 7½ stel, tjae
der er mange. Men den sjoveste bliver nu helt klart Kongegixxeren i mit
750SRAD stel.

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 03-01-02 17:15

> andre motor omb. jeg har hørt om har været en fireblade i en f2'er
> og tit en zx9 i zx7.

ZX9B og ZX7P er samme motor blot med længere slaglængde i 9'eren. Det samme
som mange suzukier, senest GSXR1000 og GSXR750

> men på nyere kan det vel snart ikk svare sig mere da 9'ere og 6'ere
> næsten vejer det samme ( bort set fra kawaerne )

hvem sagde afgift og forsikring

Og desuden er kawa nogle amatører når vi taler modularisering, deres motorer
passer af r..... til rundt i de forskellige stel. Der er suzuki meget bedre.
F.eks kan man tage et rf900 topstykke på en gsxr1100 motor, med gsxr1100
knasterne og den klump passer problemfrit i en rf600 ramme (hvor
konstruktionsmæssigt uforsvarligt så end det er

Mads Lund, der har prøvet at stoppe en ZX9RC motor i et ZX9RB stel men måtte
opgive.
ZX9RT, hvor der formodentligt kommer ZX9RE stel +ZX12RT motor foran
nummerpladen med tiden.

Fra : Bo Thomsen

Dato : 03-01-02 20:46

> hvem sagde afgift og forsikring
du tænker da også på det hele ;)

> F.eks kan man tage et rf900 topstykke på en gsxr1100 motor
øh hvorfor? 1100 har jo allerede flere hk'er ind rf9'eren.
> Mads Lund, .
> ZX9RT, hvor der formodentligt kommer ZX9RE stel +ZX12RT motor foran
> nummerpladen med tiden.
det begynder at lyde spændende ved du hva en 12'r motor koster ?
bo thomsen

Fra : Mads Lund

Dato : 04-01-02 14:42

> øh hvorfor? 1100 har jo allerede flere hk'er ind rf9'eren.

Fordi RF har faldstrøms karburatorer hvilket er nødvendigt for at mase
motoren i en RF600 ramme.

> det begynder at lyde spændende ved du hva en 12'r motor koster ?

Komplet med indsprøjtning, ledningsnet, alt el og udstødning kan de
erhverves for ca 30.000

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Bo Thomsen

Dato : 04-01-02 18:40

> Komplet med indsprøjtning, ledningsnet, alt el og udstødning kan de
> erhverves for ca 30.000
hm gad vide om man ku mase sådan en ned i min vfr :)
for det er da noget billigere end en turbo ( hvis den skal monteres af
proffer ).

bo thomsen

Fra : Mads Lund

Dato : 07-01-02 08:38

> hm gad vide om man ku mase sådan en ned i min vfr :)

Der er sku nok lidt problemer med bredden

Men til alle, som har mulighed for det, vil jeg meget gerne have det
indvendige breddemål på forskellige perimeter stel. For det ville passe mig
svært godt, at finde et sports stel som kan gabe over en 12'er motor.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : pilgrim1@worldonline~

Dato : 07-01-02 22:03

> Fordi RF har faldstrøms karburatorer hvilket er nødvendigt for at mase
> motoren i en RF600 ramme.

> Komplet med indsprøjtning, ledningsnet, alt el og udstødning kan de
> erhverves for ca 30.000

hvor finder man så lige en indsprøjtning til en rf900???

Henrik Eg
rf900rr

Fra : Bo Thomsen

Dato : 07-01-02 23:16

> hvor finder man så lige en indsprøjtning til en rf900???

jeg har hørt at svenske mc-express også inkludere dette i deres turbo-kit's
bo thomsen

Fra : Morten Dahl

Dato : 13-01-02 19:13

<pilgrim1@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> hvor finder man så lige en indsprøjtning til en rf900???

nu var indsprøjtningsdelen i kawa-snak og ikke suzuki men hvorfor vil du
også have sprøjt på din fine cykel??

-
Morten Dahl
- lige hjemvendt fra skiferie

Fra : Armand

Dato : 29-12-01 23:36

Bo thomsen, slet alt før_ i email adr. <fjernes_hondavfr@ishoejby.dk>
skrev i en news:a0l6uk$sbo$1@sunsite.dk...
> det med tuningen var for at udnytte den lave vægt i en 400ccm
> er det ikke omkring 150kg tør sådan en vejer?

Hvori udgøres vægtforskellen imellem en 400'er og tilsvarende 600'er?

Mindre fælg/dæk -dimensioner og en anelse mindre stel -størrelse, samt
-soliditet - Jup!
Men jeg vil nok tro at mindst halvdelen af vægtforskellen alene ligger i
motorernes indbyrdes vægt - Så gevinsten er ikke ligefrem proportional
ved ilægning af en større motor :-/

--
Armand.

Fra : Rune Larsen

Dato : 30-12-01 00:19

Bo thomsen, slet alt før_ i email adr. wrote:

> det med tuningen var for at udnytte den lave vægt i en 400ccm
> er det ikke omkring 150kg tør sådan en vejer?

Diesel-færge....

/Rune

Fra : RasmusZX9R

Dato : 30-12-01 15:57

Hejsa!
Min kammerat har en cbr400rr med en cbr600f2 motor i.Den er jetkittet og
har fuld Yoshimura udstødning og lægger ca 96 hk på baghjulet.
Når vi kører stående start mod hinanden er han kun minimalt bagefter og
når det går lige ud kan den rende ca 270 km ifølge mit speedometer.Den
mangler dog lidt kræfter i mellem accelerationerne i forhold til min
9er.På Knutstorp er vi ca lige hurtige.
Mvh og godt nytår
Rasmus ZX9R-C
P.S. Den er vist til salg, uden afgift.

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-12-01 16:10

On Sun, 30 Dec 2001 14:56:48 GMT, "RasmusZX9R"
<RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote:

>Min kammerat har en cbr400rr med en cbr600f2 motor i.Den er jetkittet og
>har fuld Yoshimura udstødning og lægger ca 96 hk på baghjulet.

Hvor mange penge/arbejde er der lagt i det projekt,i forhold til en
Race F2'er uden afgift (ca. 20 kkr)

> [...]
>når det går lige ud kan den rende ca 270 km ifølge mit speedometer.Den
>mangler dog lidt kræfter i mellem accelerationerne i forhold til min

Lyder meget rigtigt omkring 240 ægte....er nok ca. hvad det rækker
til.

>På Knutstorp er vi ca lige hurtige.

Hvor hurtigt er det så ? En std. NC30 kan komme rundt i ca.
1:10-1:14....Umiddelbart siger det ikke så meget med mindre vi er nede
i 1:06-1:10 tider....

-M

Fra : RasmusZX9R

Dato : 30-12-01 21:25

> Hvor mange penge/arbejde er der lagt i det projekt,i forhold til en
> Race F2'er uden afgift (ca. 20 kkr)
Jeg ved ikke hvad det har kostet,men jeg er ret overbevist om at det
ikke kan betale sig.

> Lyder meget rigtigt omkring 240 ægte....er nok ca. hvad det rækker

> til.
Ifølge en måling i test bænk,kører min 289 km/t når uret viser 305 km/t
så de 270 km/t svarer nok nærmere til ca 255 km/t.
Det passer også meget godt med at den var ca ligeså hurtig som en Ducati
996 Biposto.

> Hvor hurtigt er det så ? En std. NC30 kan komme rundt i ca.
> 1:10-1:14....Umiddelbart siger det ikke så meget med mindre vi er nede
> i 1:06-1:10 tider....
Jeg er lidt en tøsedreng,da jeg kører på min gadecykel med alt det dyre
plastik,så min hurtigste tid lægger omkring 1.12-1.13.
Jeg kender ikke hans tid,men han er lidt hurtigere,tror jeg.

Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael K.S.

Dato : 30-12-01 22:10

On Sun, 30 Dec 2001 20:24:46 GMT, "RasmusZX9R"
<RasmusZX9R.news@kandu.dk> wrote:

>Ifølge en måling i test bænk,kører min 289 km/t når uret viser 305 km/t
>så de 270 km/t svarer nok nærmere til ca 255 km/t.

Okay,man skal se'fø'li aldrig sige aldrig,men umiddelbart er jeg lidt
skeptisk overfor at 96 hjulheste er helt nok til det med CBR400
aerodynamik,men hvis han er en dværg der kan krybe totalt i læ så kan
det da godt være )..lad os bare sige deromkring de 250.

>Jeg er lidt en tøsedreng,da jeg kører på min gadecykel med alt det dyre
>plastik,så min hurtigste tid lægger omkring 1.12-1.13.
>Jeg kender ikke hans tid,men han er lidt hurtigere,tror jeg

Okay,det var også sådan lidt det jeg tænkte.... ),fine tider men
fuldt ud muligt med en std. 400 også.....

-M