Kaskoforsikring på traktor
Fra : John. Madsen.

Dato : 29-12-01 00:00

En ven som er landmand ejer 4 traktorer, alle er forsikret med kasko hos
samme selskab.
Nu er sagen den at hans medarbejder var uheldig da han skulle tippe
kartofler af en vogn.
Han tippede for højt op og ødelagde derved tagkonstruktionen.
Forsikringsselskabet siger at hvis uheldet var sket henne ved naboen eller
på foderstoffirmaet så ville de godt dække skaden; men pga. det er min vens
eget tag det er gået ud over så dækker de ikke.
Kan det godt passe ?
Min ven og jeg ejer en lille gård (registreret som i/s) hvor min ven ejer
80% og jeg 20%.
Hvis nu min vens medarbejder tipper taget af den gård så må traktorens
kaskoforsikringen da dække eller hvad ?
John Madsen - Ejstrupholm
john.h@madsen.tdcadsl.dk
http://www.sitecenter.dk/mrmadsen

Fra : Peter G C

Dato : 29-12-01 08:52

"John. Madsen." <john.h@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

[klip]

> Kan det godt passe ?

Ja - en ansvarsforsikring dækker ikke det 'erstatningsansvar' man pådrager
sig over for sig selv - så at sige.

> [...]
> 80% og jeg 20%.
> Hvis nu min vens medarbejder tipper taget af den gård så må traktorens

Er denne medarbejder så ikke ansat af dig overhovedet?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : John. Madsen.

Dato : 29-12-01 23:48

> Er denne medarbejder så ikke ansat af dig overhovedet?
>
> /Peter
>
> --
> http://www.grauslund.com/

Af mig nej , men af den i/s som ejes af mig og min ven når han arbejder her
og af min ven når han er der.

Fra : alexbo

Dato : 30-12-01 00:13

"John. Madsen." <john.h@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
ejer
> 80% og jeg 20%.
> Hvis nu min vens medarbejder tipper taget af den gård så må

Hvis det er 2 forskellige venner du omtaler, så er det rigtigt,
hvis "en ven" og "min ven" er den samme så dækker forsikringen ikke.

mvh
Alex Christensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 30-12-01 09:20

"John. Madsen." <john.h@madsen.tdcadsl.dk> skrev Fri, 28 Dec 2001
23:59:43 +0100

>Forsikringsselskabet siger at hvis uheldet var sket henne ved naboen eller
>på foderstoffirmaet så ville de godt dække skaden; men pga. det er min vens
>eget tag det er gået ud over så dækker de ikke.

Det kan ihvertfald ikke blive kaskoforsikringen, den dækker kun skade
traktoren selv.

Og ansvarsforsikringen (som er lovpligtig) dækker ikke skade på egne
ting. Så der er vist ikke meget at gøre i den situation.

> [...]
>80% og jeg 20%.
>Hvis nu min vens medarbejder tipper taget af den gård så må traktorens

Det kan som sagt aldrig blive et spørgsmål for traktorens
kaskoforsikring. Er du iøvrigt helt sikker på at i overhovedet har
kaskoforsikring på traktoren?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : John. Madsen.

Dato : 30-12-01 11:54

> Det kan som sagt aldrig blive et spørgsmål for traktorens
> kaskoforsikring. Er du iøvrigt helt sikker på at i overhovedet har
> kaskoforsikring på traktoren?

---
Ja - udover den lovpligtige ansvarsforsikring er traktorene også
kaskoforsikret.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-12-01 01:32

"John. Madsen." <john.h@madsen.tdcadsl.dk> skrev Sun, 30 Dec 2001
11:53:59 +0100

>Ja - udover den lovpligtige ansvarsforsikring er traktorene også
>kaskoforsikret.

Ja, Ok. Det er jo også fint nok. Men som nævnt dækker kaskoforsikring
kun skader på traktoren selv.

Skader på andre ting skal i givet fald dækkes af ansvarsforsikringen, og
den dækker altså kun skader man forvolder på andre folks ting.

--
mvh, A:\Feldborg