Dansk Steelguitarist - Navn?
Fra : Moller

Dato : 28-12-01 21:26

Hej.
I 70'erne, starten af 80'erne fandets et dansk orkester (Los -) Valentinos
hvor bl.a. Kim Daugaard fra Shubberne var med på bas. I dette band var der
også en dansk steelguitarist - hvad var hans navn?

Mvh Moller

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-12-01 21:34

Hej

Så hudt jeg visker hedder han Niels Tuxen *ss*

MVH Michael

Fra : Moller

Dato : 28-12-01 22:16

Damn! Det var hurtigt...
Og som det altid er: Når man først ser navnet så siger man "nåe ja for
f..... da! det er jo det han hedder." *GG*
Nu mangler jeg bare at støve pladerne op.

Tak for svaret.
Mvh Moller

Fra : Max

Dato : 29-12-01 00:12

Hej Moller

> Nu mangler jeg bare at støve pladerne op.

Bare for at du ved hvad du skal lede efter:

In Action 1975
Sounds like Moving 1975
No Vocals 1976
For Instrumental Freaks Only 1976 (Fås på CD hos Rillen til 69,-)
High Voltage 1977
Staying Alive 1978
Disco Dance Party 1979
Rock'n Roll Buisness 1980
Valentinos Plays the Million Sellers 1981
Danne-broget 1982

Mvh Max

Fra : Jens Mogensen

Dato : 29-12-01 17:01

Der er også en der hedder United Steels of Europe..... den er set i 10 - 20
kr. tilbudskasser rundt omkring....

Jens

Fra : Max

Dato : 30-12-01 00:28

Hej Jens

> Der er også en der hedder United Steels of Europe..... den er set i 10 - 20
> kr. tilbudskasser rundt omkring....

Det er da ikke Los Valentinos der har lavet den, er det ?????

Mvh Max

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 30-12-01 03:26

"Max" skrev
> Hej Jens

> Det er da ikke Los Valentinos der har lavet den, er det ?????

Jeg tror nok, det er Niels Tuxens egen soloplade

Han spillede iøvrigt oprindeligt i Savage Rose, og "opdagede" vistnok
steel-guitaren på deres turne i USA.

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@email.dk

Fra : Anders Bro Bystrup

Dato : 30-12-01 14:54

"Max" <max_jens@post9.tele.dk> wrote in message
> Hej Jens

> Det er da ikke Los Valentinos der har lavet den, er det ?????

Nej, United Steels of Europe var et bandprojekt ledet af Tuxen - og som
navnet antyder var det en inter-europæisk affære med noget der ligner en
hel håndfuld pedal steel-guitarister (der hver især også håndterede
andre instrumenter, men konceptet var simpelthen multiple pedal steel).
Et rigtigt musikerband.

Mvh
Anders

Fra : Flink-Nielsen

Dato : 31-12-01 04:18

Hej.

Jeg synes lige jeg vil fortælle, at Los Valentinos - stadig eksisterer , men
under et andet navn. De hedder nu: Good Vibrations . Der er kun 3 medlemmer
tilbage.
Deres homepage er http://www.good-vibrations.dk/, og der kan i også se lidt
om Los valentinos.
Jeg kan også fortælle, at der gennem årene har været mange forskellige
mennesker med i gruppen. En der f.eks har været med er Claus Asmussen som i
jo kender fra shubidua. En anden er Tommy Seebach - som jo heller ikke
behøver præsentation.
Her er noget som jeg har klippet fra en side om Claus Asmussen:
1974: Los Valentinos: Los Valentinos In Action!
Debut-albummet fra Los Valentinos, der fra starten bestod af Claus Asmussen,
Per Stan, Tommy Seebach og Niels Tuxen.
Claus spiller elektrisk og akustisk guitar, bas, og står desuden for
"narration". Endvidere han han været tekniker sammen med Ole Hansen
(producer: Per Stan).

Men prøve en gang at kigge her:
http://www.google.com/search?hl=da&q=los+valentinos&btnG=Google-s%F8gning&lr
=lang_da
Der kan i finde masse af information om gruppen.

Er der noget i ikke kan finde, men gerne vil vide - så kan i jo prøve at
skrive en mail til den nuværende gruppe. Deres mailadresse er:
mailto:info@good-vibrations.dk
Med venlig hilsen

Carsten Nielsen

Anders Bro Bystrup <andersb@deletethis.stofanet.dk> skrev i en