Magnolia?
Fra : Jesper Winding

Dato : 28-12-01 18:20

Har ikke selv set filmen, men med det tilbud som de åbenbart kører på 2 disc
version fra england på www.r1dvd.dk og med de anmeldelser den fik, er det da
værd at undersøge om det var noget - er der nogen der kan anbefale filmen?
eller modsat?

--
-=JESPER=-
http://jespersunivers.dk

Fra : psycrow

Dato : 28-12-01 18:34

Den film er suveræn! De tre timer er ikke for lang tid, for jeg var
underholdt hele vejen...

Fra : Piotr Duda-Dziewierz

Dato : 28-12-01 18:40

> [...]
da
> værd at undersøge om det var noget - er der nogen der kan anbefale filmen?

Jeg havde personligt meget høje forventninger til den på grund af udsigten
til en en godt strukturel opbyning hvor de forskellige historier griber ind
i hinanden, og blev efterfølgende noget skuffet på det punkt. Jeg synes
aldrig at filmen gik op i den forventede højere enhed. Desuden døde temaet
med tilfældighederne der griber ind i folks liv i løbet af filmen.
Slutningen kunne jeg heller ikke lide...

Øv!

Sådan går det vel når man har for høje forventninger, og filmen ikke møder
dem.

P.

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 28-12-01 19:08

Jesper Winding wrote:
> [...]
> 2 disc version fra england på www.r1dvd.dk og med de anmeldelser den
> fik, er det da værd at undersøge om det var noget - er der nogen der

Min primære bet mod filmen er dens længde, der desværre gør at man ikke
får den set nok.... ellers er den simpelthen suveræn.......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 28-12-01 19:10

> [...]
da
> værd at undersøge om det var noget - er der nogen der kan anbefale filmen?

Det er helt sikkert ikke en film for alle. Og det er ikke en film emd en
decideret handling. Den handler om personerne. Jeg tror det er meget
individuelt og man kan lide den film, men jeg vil ikke sige at det er en
enten elsker eller hader man den, for jeg gør ingen af delene, men jeg synes
den er vældig god. Slutningen er en tand for bizar for mig, men ellers så
har jeg ikke noget negativt at sige. Men samtidig vil jeg ikke umidelbart
anbefale den en film man bare må se eller købe. Den er ikke for alle ...
Joakim

Fra : zcully

Dato : 29-12-01 13:29

Jeg har set den på et tidspunkt, men hvad er det den slutter med??
Kan ikke lige huske det??

(husk spoiler)

/Zcully

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 29-12-01 18:05

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har set den på et tidspunkt, men hvad er det den slutter med??
> Kan ikke lige huske det??
>
> (husk spoiler)

**** SPOILER *****

***

**

*

Den ender med at det regner med frøer. Jeg syntes personligt det var en tand
for "langt ude"

Joakim

Fra : zcully

Dato : 29-12-01 19:15

Nå, ja så kan jeg da godt huske det......

Fra : Mogens Lysgaard

Dato : 28-12-01 19:12

Den film kanooooon efter min mening! Magnolia er en film med en masse dybde
og mange forskellige lag. En genial film og absolut værd at have på DVD, da
den bliver bedre og bedre for hver gang man ser den og man fanger flere og
flere ikke helt uvæssentlige detaljer. Jeg kan kun på det varmeste anbefale
dig at anskaffe den. Det er meget svært (faktisk umuligt) for mig at nævne
andre film, der har givet mig lige så meget som Magnolia.

Min anbefaling er helt klart at du undersøger den.

Hilsen
Mogens

Fra : Per Kristensen

Dato : 31-12-01 10:16

Boogie Nights var en af de første film jeg købte på DVD og den er jo genial.
Jeg havde derfor store forventninger til Magnolia og blev skuffet da jeg
først så den, men den var næsten bedre anden gang og er faktisk en ret
gribende film, med hysterisk morsomme scener ind imellem.