Valg af grafikkort
Fra : Carsten Rosser

Dato : 28-12-01 16:53

Hej,

Jeg har lige bestilt en ny 17" skærm (Samsung SyncMaster 755DF). Jeg regner
også med at skulle skifte mit gamle TNT kort ud med en nyere model hvis
nødvendigt. Jeg har ikke brug for fancy 3d funktioner eller lignende, men
vil gerne have et godt 2d billede med en høj refresh rate. Hvis I har nogle
forslag eller bare en generel kommentar, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Mvh.
Carsten

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-12-01 17:40

"Carsten Rosser" <greatrosser@hotmail.com> wrote in message
> [...]
nogle
> forslag eller bare en generel kommentar, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Jeg vil så absolut foreslå dig at kigge forbi www.matrox.com de har
stensikkert kortet til dig. Jeg selv har en Samsung SyncMaster 700ift og et
matrox G400 MAX kort, og de spiller godt sammen. Kig på Matrox's hjemmeside,
find det du mener er noget for dig og fin så en dansk pris.

Kim Larsen

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 28-12-01 17:53

Carsten Rosser wrote:

> [...]
> 2d billede med en høj refresh rate. Hvis I har nogle forslag
> eller bare en generel kommentar, vil jeg meget gerne høre fra
<snip>

Matrox eller ATI efter temperament og pengepung.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-12-01 18:28

> Matrox eller ATI efter temperament og pengepung.
>
> --
> MVH
> Thomas A. Frederiksen
> Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
> http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.

Ups, jeg glemte at tage ATI med, beklager

Fra : Carsten Rosser

Dato : 28-12-01 20:44

Hvilket ATI kort skal jeg kigge på...? Priser spiller selvfølgelig en vis
rolle.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 28-12-01 21:11

Carsten Rosser wrote:

> Hvilket ATI kort skal jeg kigge på...? Priser spiller
> selvfølgelig en vis rolle.
<snip>

Jeg ville selv kigge på et Radeon 7500, men jeg har også brug
for 3D af og til. Hvis 3D er ligegyldigt eller mindre væsentligt
er et Radeon SDR også et glimrende kort (det er det jeg sidder
med lige nu), og det er under de magiske 1000,- inkl. fragt på
edbpriser.dk.

Radeon 7500:

http://www.ati.com/na/pages/products/pc/radeon_7500/

Radeon SDR:

http://www.ati.com/na/pages/products/pc/radeon32/index.html

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-12-01 13:37

Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> Matrox eller ATI efter temperament og pengepung.

Et lidt ukoventionelt valg kunne også være et KyroII kort!

Jeg er ihvertfald også ret glad for mit Hercules Prophet 4500 (KyroII)
som jeg bruger i 1600*1200 og 1920*1440 (Bliver lidt småt), se evt. mit
indlæg i tråden "Kyro2 Grafikkort!".

Mvh

Bruno