Fortrydelsesret på Internet
Fra : Jane

Dato : 28-12-01 16:06

Som det fremgår alle steder er der normalt en fortrydelsesret på 14 dg. ved
køb via Internet. Jeg er dog blevet gjort opmærksom på, at dette kun skulle
gælde for desiderede Internetforretninger, hvorimod dette ikke skulle gælde
hvis det er en alm. forretning der som supplement sælger varer også via
Internettet. - En eller anden § der skulle sige noget om fortrydelsesret ved
aftaler indgået udenfor den erhvervsdrinvendes faste forretningssted ? - Er
der nogen der ved noget om dette ?

På forhånd tusind tak.

Jane

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-12-01 16:32

"Jane" <groenbech@mail.dk> skrev:

> Som det fremgår alle steder er der normalt en fortrydelsesret på
> 14 dg. ved køb via Internet.

Korrekt.

> Jeg er dog blevet gjort opmærksom på,
> at dette kun skulle gælde for desiderede Internetforretninger,
> hvorimod dette ikke skulle gælde hvis det er en alm. forretning
> der som supplement sælger varer også via Internettet.

Det er ikke korrekt. Det er kun, hvis der er tale om, at butikken
ekstraordninært sender pr. postordre, at fjernsalgsreglerne ikke
gælder. Hvis butikken fast sælger pr. postordre er de naturligvis
omfattet af reglerne om fjernsalg dette inkluderer en evt. hjemmeside
med mulighed for bestilling og forsendelse af varer som butikken måtte
have.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk