Skift af manchetter på Texax fræser, hjælp
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 28-12-01 14:48

På min gamle Texas fræser er de manchetter/pakninger der tætner
transmissionen ned til den roterende udføring ved kløerne, blevet
utætte. Det resulterer i at fræseren står og drypper fra
transmissionen.

Nu har jeg taget kløerne af, og skal så have manchetterne af. Men
hvordan gør jeg det? Det ser ikke ud til der er et gevind, og der er i
hvert fald ikke en nøgleflade til at tage fat i.

Nogen der kan hjælpe med en beskrivelse?

Pft. Carsten
Please remove "nospam" from the adress.

Fra : Henning Lund

Dato : 28-12-01 20:32

Carsten H. Pedersen Skrev:

> [...]
>hvert fald ikke en nøgleflade til at tage fat i.
>
>Nogen der kan hjælpe med en beskrivelse?

Jep, tag et voldsomt stykke værktøj så som en gammel skruetrækker og
bræk pakdåsen ud, den er kun banket på plads.
Inden du monterer nye pakdåser skal du rengøre akslen for rust mm, med
noget fint smergellærred eller lignende, slutteligt smører du akslen
med noget olie for at få pakdåsen til at glide lettere ind uden at
ødelægge tætningslæberne.
Du kan meget forsigtigt banke pakdåsen på plads med en hammer, det
bedste er hvis du har et stykke vandrør der passer på kanten af
pakdåsen, så kan du banke den lige ind i sædet, da det er vigtigt for
at få pakdåsen til at tætne ordentligt.
--
Mvh/best regards
Henning Lund