Sådan beregnes stemmer på IMDB!
Fra : dentro

Dato : 28-12-01 14:35

Se hvad jeg fandt på IMDB! (Der har tidligere været en diskussion om
hvordan man vægtede stemmerne på IMDB).

-------------------------------

The top movies report uses a weighted rank calculated as follows:

weighted rank (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

where:
R = average for the movie (mean) = (Rating)
v = number of votes for the movie = (votes)
m = minimum votes required to be listed in the top 50
(currently 200)
C = the mean vote across the whole report
(currently 6.9)
----------------------------

/ dentro

Fra : Ulrik Jensen

Dato : 28-12-01 15:08

dentro wrote:
> Se hvad jeg fandt på IMDB! (Der har tidligere været en diskussion om
> hvordan man vægtede stemmerne på IMDB).
> / dentro

Ja det er formlen, men problemet er at FØR den bliver brugt bliver der
lavet noget sortering i stemmerne for at sortere rene 10-tals stemmere
fra... Kan ikke lige huske hvem der sagde det, men det står på deres
side somewhere.... og den måde de sorterer fra på er selvfølgelig
hemmelig for at man ikke kan snyde.......

Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
http://www.qcom.dk/2a/film - min filmsamling.....

Fra : dentro

Dato : 28-12-01 15:18

"Ulrik Jensen" <ulrik@qcom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
stemmere
> fra... Kan ikke lige huske hvem der sagde det (...)

Det var mig :)

/ dentro

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-12-01 22:01

Ulrik Jensen skrev:

> Ja det er formlen, men problemet er at FØR den bliver brugt bliver
> der lavet noget sortering i stemmerne for at sortere rene 10-tals
> stemmere fra...

Jeg er lidt betænkelig ved den metode. Hvis det kun er rene
10-tals-stemmere, de sorterer fra, er det måske okay, men de stemmer,
jeg selv afgiver, rangerer stort set kun fra 8-10. Jeg gider ikke stemme
på dårligere film, jeg har set, men derimod tager jeg altid et smut
inden om IMDB, når jeg har haft en god filmoplevelse. Jeg håber ikke,
IMDB af den grund nedvurderer mine stemmer.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : _dentro_

Dato : 29-12-01 00:32

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> inden om IMDB, når jeg har haft en god filmoplevelse. Jeg håber
ikke,
> IMDB af den grund nedvurderer mine stemmer.

Nå ja, sådan har jeg aldrig set på det, men mon ikke IMDB også har en
metode som også tager højde for dette?
Hvis nu vi siger hovedparten har det på denne måde, så kan det være at
det tæller op for en film hvis den har fået mange stemmer.

_dentro_