RA Plus termostat
Fra : Kat

Dato : 28-12-01 14:12

Hejsa og godt nytår

Har investeret i RA Plus termostater fra Danfoss.
Har læst instruktionen i pakken + læst dette:
http://www.danfoss.dk/pdf/vd51p101.pdf

Men kan ikke rigtig blive klog på, om jeg _bare_ kan skue de
gamle termostater af uden at lukke for et eller andet
(anlægget/vandtilførslen)?

--
/kat
---

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-12-01 14:36

On Fri, 28 Dec 2001 14:12:10 +0100, "Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk>
wrote:

>Har investeret i RA Plus termostater fra Danfoss.

>Men kan ikke rigtig blive klog på, om jeg _bare_ kan skue de
>gamle termostater af uden at lukke for et eller andet
>(anlægget/vandtilførslen)?

Hvis du bare skal skifte selve føler/regulator delen, så er det bar at
gå igang. Og det kan jo ske uden værktøj hvis din termostat er mindre
end ca. 10 år gammel.

Hvis du skal igang med rørtang og skrue på vandrør, så skal du tømme
vandet af dit anlæg. Men jeg formoder ikke du skal det vel?

Vi har en 8-10 RA Plus'er installeret siden de kom frem, og har været
tilfredse med dem!

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kat

Dato : 28-12-01 15:02

Nicolai Lang skrev:

> [...]
bar at
> gå igang. Og det kan jo ske uden værktøj hvis din termostat er

Mine alm. termostater er helt nye.
Og det er kun _drejeren_ plus så den nye elektronikdel der skal
skiftes.

> Hvis du skal igang med rørtang og skrue på vandrør, så skal du
tømme
> vandet af dit anlæg. Men jeg formoder ikke du skal det vel?

Det mener/håber jeg da ikke!
Skal _kun_ skifte ventilen.

> Vi har en 8-10 RA Plus'er installeret siden de kom frem, og har
været
> tilfredse med dem!

Det lyder godt!

--
/kat
---

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-12-01 19:35

On Fri, 28 Dec 2001 15:01:57 +0100, "Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk>
wrote:

>Mine alm. termostater er helt nye.
>Og det er kun _drejeren_ plus så den nye elektronikdel der skal
>skiftes.

Det var også det jeg gik ud fra. Så er der ingen problemer, du skal
bare tage den gamle af (ved at dreje på kransen) og så klikke den nye
på.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Calle

Dato : 28-12-01 18:40

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| Men kan ikke rigtig blive klog på, om jeg _bare_ kan skue de
| gamle termostater af uden at lukke for et eller andet

Hej

du skal bare holde om den sorte del på de alm. termostater, og så dreje mod
uret til termostathovedet er løst. Så trykker du den nye ind over. og
installationen er færdig.
Har selv plus-termostater, og er meget godt tilfreds med dem

Calle

Fra : Kat

Dato : 28-12-01 20:10

Calle skrev:
> [...]
over. og
> installationen er færdig.
> Har selv plus-termostater, og er meget godt tilfreds med dem

Takker, Calle og Nicolai.
Har klikket dem på efter de fine anvisninger, så nu får vi se om
indstillingerne passer familiens levevis. Bliver lidt spændende
at finde _vores_ temperatur.
Det var let at montere dem - meget let!
Tak for hjælpen.
--
/kat
---

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-12-01 20:43

On Fri, 28 Dec 2001 20:10:23 +0100, "Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk>
wrote:

>så nu får vi se om
>indstillingerne passer familiens levevis. Bliver lidt spændende
>at finde _vores_ temperatur.

Første ændring vi gjorde, var at indføre dagsænkning

Vores er sat op så der er varme:

Hverdage kl. 6 - 8 og 17 - 22
Weekend kl. 8-22 (samt torsdag da min kæreste arbejder hjemme her).

Og så vender vi det manuelt når vi har behov for det.

Soveværelset er undtaget, der er der varme kl. 9-11 / 11-13, for lige
at "dampe" fugten ud.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com