Mere knaldhamrende godt software til OS X
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-12-01 13:54

Det ER jul!

.... og OmniWeb 4.1 (beta) er næsten li' så godt som en julegave. I
forhold til 4.0.6, som næsten overtog 1. pladsen i forhold til IE på min
Mac, er indtrykket følgende:

- Hastigheden er sat op. Bl.a. når man bladre tilbage til tidl. besøgte
steder

- Downloadmanageren er blevet _meget_ pænere. Nu kan man se grafisk hvor
langt et download er kommet. (Før var det kun opgivet i pct.)

- Man kan nu trække en "overskrift" fra browservinduet" ned i docken. (I
lighed med IE får man det samme "@ på en fjeder".)

Ja det er hvad jeg har fundet frem til, uden at ha' læst noget om denne
OmniWeb satsning hos Omnigroup selv. Der er nok mere.

Microsoft går en hård tid i møde på min Mac
(Hvilket de nok er totalt ligeglade med, men det varmer her i det kolde
Jylland.)

Nu mangler vi bare MacSOUP!

Martin

Fra : tom dissing

Dato : 28-12-01 13:55

Så bliver du altså nødt til lige at tjekke den nye Office .. Men skulle tro
at de var på syre, da de designede deres nye ikoner.. Og JOW !? Hele office
pakken kører voldsomt hurtigere i X

Fra : Michael Holm

Dato : 28-12-01 23:33

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Så bliver du altså nødt til lige at tjekke den nye Office .. Men skulle tro
> at de var på syre, da de designede deres nye ikoner..
hørt ! dejligt
>Og JOW !? Hele office
> pakken kører voldsomt hurtigere i X
arrhh, jeg syntes den er lidt langsom i forhold til 2001-pakken...
og så har man kun "genie" effekt muligheden når man skal "åbne/lukke"
deres paletter - f.eks. formatting palette og drawing palette " en
evighed" når den "genie-slanger" sig hen over skærmen håber der
kommer en opdatering så man kan vælge "Scaler"

--
Michael Holm *<:O>
kiaikido@mac.com

Fra : tom dissing

Dato : 29-12-01 00:11

Nu har jeg arbejdet lidt med softwaren..og det kan da godt vvære at den
ummidelbart virker langsommere, men når jeg trykker på stavekontrol, så går
det altså 3-5 gange så hurtigt som før !?
Måske fungerer softwaren bare bedre i X på min maskine !?

Mener dog stadig at de har skabt nogle helt utroligt flotte ikoner.. Og så
bruger jeg kun entourage og Word

Har du fundet ud af at importere settings !?
Tom

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-12-01 01:02

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Måske fungerer softwaren bare bedre i X på min maskine !?

Mac OS X bruger begge dine CPU'er på G4'eren, derfor oplever du at langt
de fleste programmer er hurtigere end i Mac OS 9.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-12-01 14:25

> [...]

> Ja det er hvad jeg har fundet frem til, uden at ha' læst noget om denne
> OmniWeb satsning hos Omnigroup selv. Der er nok mere.

....og så kommer den på dansk i næste uge i final-udgaven!

Jeg skal bare lige finde tiden til det!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-12-01 01:02

> [...]

> steder
>
> - Man kan nu trække en "overskrift" fra browservinduet" ned i docken. (I

det har man kunnet i flere omgange siden 10.0 blev udgivet

Jeg er helt enig med dig i at 4.1 er en mærkbar forbedring af Omniweb,
CSS håndteringen er dog endnu ikke helt på højde med IE 5.1 og Netscape
6.2. Java og flash er heller ikke perfekt, jeg kan i al fald kun få
standart versionen af trekkies.dk til at virke

Ellers er hastigheden, også når der er mange åbne vinduer, markant bedre
end tidligere versioner af Omniweb. Omniweb er efterhånden blevet en
brugbar browser og text ser bare *smukkest* ud i Cocoa programmer som
Omniweb

> Microsoft går en hård tid i møde på min Mac
> (Hvilket de nok er totalt ligeglade med, men det varmer her i det kolde
> Jylland.)
>
> Nu mangler vi bare MacSOUP!

enig - + en fuld version af Toast, Canon scannersoftware (eller vuescan
understøttelse), drivere til Logitech's og MS's mus... og Realplayer,
suk - selv faxSTF er kommet

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-12-01 11:48

> det har man kunnet i flere omgange siden 10.0 blev udgivet

Jeg fik en fejlmeddelelse i OmniWeb 4.0.6 når jeg prøvede det samme.

> [...]
> 6.2. Java og flash er heller ikke perfekt, jeg kan i al fald kun få
> standart versionen af trekkies.dk til at virke

Det er underligt at CSS er så svær at få til at fungere. iCab lider jo
af det samme problem og CSS benyttes jo i stor stil!?

> enig - + en fuld version af Toast, Canon scannersoftware (eller vuescan
> understøttelse), drivere til Logitech's og MS's mus... og Realplayer,
> suk - selv faxSTF er kommet

Nå ja, der var lige et par programmer der... men Toast må være lige på
trapperne (måske til MacWorld i januar) og Canon nævner da OS X på deres
website. Mht. mus så understøtter OS X jo scrollhjul og den 2. knap,
hvilket er det eneste ekstra jeg bruger på min Logitech mus. Jeg kan se
at RealPlayer fåes til Unix, så må der da også snart komme en version
til OS X - eller hva' (Jeg er ikke den store fan af RealPlayer, som jeg
synes er lidt for meget reklame-PC-pop-program-agtig.)

Martin

Fra : Jakob Bock

Dato : 29-12-01 12:18

> Det er underligt at CSS er så svær at få til at fungere. iCab lider jo
> af det samme problem og CSS benyttes jo i stor stil!?

Problemet er nok, at ingen af disse to fra begyndelsen af er skrevet med
henblik på CSS-understøttelse. Det samme er tilfældet for Netscape 4.x, og
det blev jo heller aldrig godt. Bedre ser det ud med IE5+, Opera, Netscape
og Mozilla.

Der er foresten en mini-test af den nye OmniWeb hos A List Apart, hvor der
bl.a. gives eksempler på dens dårlige CSS-håndtering:

http://www.alistapart.com/stories/omniweb/

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-12-01 12:32

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Jeg fik en fejlmeddelelse i OmniWeb 4.0.6 når jeg prøvede det samme.

når jeg skriver "i flere omgnge" skyldes det, at funktionen til tider er
"gået i stykker" når Apple har opdateret Mac OS X.

> Nå ja, der var lige et par programmer der... men Toast må være lige på
> trapperne (måske til MacWorld i januar) og Canon nævner da OS X på deres
> website.

hvor, hvor... ?

> Mht. mus så understøtter OS X jo scrollhjul og den 2. knap,
> hvilket er det eneste ekstra jeg bruger på min Logitech mus.

Ja men der er enkelte carbon programmer der ikke understøtter rulle
hjulet. Eventuel 3., 4., og 5. knap er ikke understøttet og i classic er
der kun én enkelt knap og intet rullehjul. Desuden er der åbenbart
problemer med accelleration af musen bevægelser med visse logitech og
MS mus (dog ikke min billige Pilot mus).

> Jeg kan se at RealPlayer fåes til Unix, så må der da også snart komme en
> version til OS X - eller hva' (Jeg er ikke den store fan af RealPlayer,
> som jeg synes er lidt for meget reklame-PC-pop-program-agtig.)

De officielle udmeldinger tyder på at Realplayer til mac OS X ikke
udkommer før sidst i år 2002 Realplayer er et must for mig, da DR
udelukkende streamer i realplayer format: Jeg sætter stor pris på
TV-avis, Harddisken, Bajos Likørstue og de gamle Mandril arkiver.
Mht til "pop'en" skal man bare instille den til "autosize"

<icq:131382336>

Fra : Thøger Terp

Dato : 30-12-01 11:55

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> (Jeg er ikke den store fan af RealPlayer, som jeg
> synes er lidt for meget reklame-PC-pop-program-agtig.)

Enig! Jeg har tit ledt efter en rammende betegnelse på det ubehag jeg
føler ved at bruge Real-player, men du har formået at formulere det lige
efter mit hjerte

Tv2 og DR bruger det dog også til deres online-nyheder etc. men jeg
forsøger at undgå programmet så vidt som muligt...

/Thøger

Fra : tom dissing

Dato : 30-12-01 14:05

Når flere og flere bruger ex. Reala, hænger det .. Også .. Sammen med at
real faktisk generelt "lyder bedre", og så er det lettere - og på PC - at
sørge for at ex musik og film bliver "lånt" og pludselig dukker op de
forkerte steder.

PS
På en mac, fylder Real, 5-15 MB i system mappen...PÅ en PC tager den
konsekvent 3-5 procent af processeren
Og så koster deres serversoftwarefaktisk KASSEN, i forhold til QT, og andre.

On 30/12/01 11:55, in article
1f56k2j.22ro6lb96lteN%seneca@mail1.stofanet.dk, "Thøger Terp"