Til Off-road folket
Fra : albert

Dato : 28-12-01 13:08

Hvordan klarer en off-roader sig i det her vejr ?
Kan man kontrolere starterne så hjulene ikke bare hviner rundt, og kan man i
det hele taget selv bestemme retningen?

Mig og min MTB synes at det er hylende morsomt, og derudover var det ingen
problem at holde trit med bilerne

mvh Albert
Der glæder sig til at nedgradere fra 24->6 gear (men absolut også sætter
pris på snestorme !!)

Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 28-12-01 18:16

Der kan jeg kun give dig ret !. Har mere sjov på mtb´n end jeg har på mit
"pygmæ-jern" oxo selv om det er en off-roader. Kørte ud til forældrene til
julefrokost igår(ca 11 km), og der sneet det en smule & det var da ikke
ligefremt "brun sæbe" at køre i. Men det var det fandme da jeg skulle hjem
igen. Hele turen foregik _meget_ roligt, som man nu kan, og fandme 10 meter
fra sidevejen hvor jeg holde mit hjem på måtte den satans møghund ned og
ligge, midt på vejen se´følig ! ! !.Havde da sørget for at _alle_ bilister
var kørt uden om inden jeg begyndte på at "bremse". Havde bare 0 chance der,
under 15 km/t og mærkede røven måtte ud, kunne ikke noget som helst eftersom
det var hele masinen der skred !. 0 kontakt foran+ 0 bag, ja hvad kan man så
gøre ?
ok, man vidste at forholdene ikke er de bedste med det vejr !.
Danmark mangler en ny lov for 4-hjulet off-roadere med _stor_ nr.pld. Det
kunne dælme være sjovt ! !

Hilsen
H;P

Fra : Brian Lænø

Dato : 28-12-01 19:01

> [...]
> det hele taget selv bestemme retningen?
>
> Mig og min MTB synes at det er hylende morsomt, og derudover var det ingen

Nu er det desvære mange år siden, at jeg har kørt offroader om vinteren
Den gang jeg kørte (først i halvfemserne) kørte jeg med knopdæk.
Når der var fast sne på vejene stod den virkelig godt fast, den ville
hellere stejle end lave hjulspind.

--
Brian
Cagiva Elefant 750

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-12-01 20:55

"albert" <albert@albertsmc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan klarer en off-roader sig i det her vejr ?
> Kan man kontrolere starterne så hjulene ikke bare hviner rundt, og kan man
> det hele taget selv bestemme retningen?

Jæ er snot-forkønet lige nu så jeg kører ikke så meget, menøh...
Offroadere står forbavsende godt fast i både tø-sne og ... hedder det
"frost-sne"? Vi kører jo typisk med motocross dæk som har nogle jætte-store
knopper på, så der er masser af bid. Is står vi ikke meget bedre fast på end
alle andre, men jeg plejer at lave pig-dæk ved at skrue selvskærende skruer
i knopperne, det hjælper lidt. Det værste er en asfaltvej med knolde af
fastkørt is og huller uden is, DET står man ret ringe fast på. Typisk har vi
nok lidt lettere ved at have tjek på hvor meget bid der er, fordi vi i god
tid kan mærke badhjulet begynde at spinne. Hvis man kører så bagenden hele
tiden skrider lidt ud (holder en let udskridning, gerne "fiske" lidt fra
side til side), så kører man så hurtigt det nu kan lade sig gøre, og det er
som regel en del hurtigere end bilisterne tør.
Til gengæld er det lidt med livet som indsats ude i trafikken, for mange
bilister kører jævnligt hurtigere end forsvarligt, og en kurende bil ude af
kontrol slår hårdt.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 28-12-01 23:57

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en

> Jæ er snot-forkønet lige nu så jeg kører ikke så meget,

Så nåede du vel lige 10 forkølelser i år, eller hvad?

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-12-01 19:31

> Så nåede du vel lige 10 forkølelser i år, eller hvad?

Jeg nåede ihvertfald 4, fuldstændig som jeg plejer, suk...

Rittig

Fra : allan jensen

Dato : 29-12-01 00:45

<3c2e0b31$0$55513$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : Michael

Dato : 30-12-01 23:44

Hej Albert ! (og hvem der ellers kommer forbi)

Vinterkørsel på Off-roader kan også gøres på denne måde:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page14.html

God fornøjelse

Hilsen fra

Michael