Sang titel???
Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-12-01 11:51

Jeg havde engang en ganske underholdende sang hvor et par kommer op og
skændes i løbet af sangen og det ender med at den kvindelige sanger
tager fat i pladespilleren, hvorpå manden siger :"Nej, ikkke
pladesp...." hvorefter man hører en ridse og sangen er slut. Nogen der
har en ide om hvad der er for en sang jeg tænker på? Jeg har nemlig
mistet det bånd jeg havde den på og kan ikke huske meget andet og vil
gerne ha fat i den igen.

Tenz.

Fra : Tulla

Dato : 29-12-01 16:26

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> har en ide om hvad der er for en sang jeg tænker på? Jeg har nemlig
> mistet det bånd jeg havde den på og kan ikke huske meget andet og vil

Ulla, det for meget, Ullapige ring til mig..... Der er to sange. Den første
kan jeg ikke huske hvad hedder, men nr. 2 hedder "Ulla vender tilbage", og
det er vistnok den, hvor hun smadrer pladespilleren til sidst. Mht. til
forfatteren vender jeg lige tilbage med svar senere.

Mvh Ulla

Fra : QuickMic

Dato : 29-12-01 19:48

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C2C4E7B.1070402@hotmail.com...
> [...]
> har en ide om hvad der er for en sang jeg tænker på? Jeg har nemlig
> mistet det bånd jeg havde den på og kan ikke huske meget andet og vil

Det er en singleplade fra 1984 med Morten Lorentzen. A-siden hedder "Ulla"
og B-siden "Ulla vender tilbage". Det er på sidstnævnte de skændes, og hun
smider pladespilleren på gulvet til sidst. Ulla's vokal synges for resten af
Lise Dandanell.

Hilsen
QM

Fra : Tulla

Dato : 30-12-01 16:37

QuickMic <mss9b@worldonline.dk> skrev i en

> [...]
> smider pladespilleren på gulvet til sidst. Ulla's vokal synges for resten

Ganske rigtigt. Og....

Begge melodier er skrevet og produceret af:Frans Bak.
Indspillet i: Werner Studio
Mixet i: Sandy Mountain Studio/Sound track studio.
Sang og skænderi: Morten Lorentzen og Lisa Dandanell
Udsendt på Tuba records i 1984
Singel coveret er designet af: Simon Bang.

En lille supplerende oplysning.. Morten lorentzen er vistnok John fra
komikerparret : John og Åge. (Åge hedder i virkeligheden Povl Erik
Carstensen).
--
Mvh Tulla

Fra : Tenzel Kim

Dato : 30-12-01 17:31

Tak for hjælpen. Nu bliver det store problem bare at finde den

Tenz.

Fra : QuickMic

Dato : 30-12-01 18:09

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3C2F4140.4000400@hotmail.com...
> Tak for hjælpen. Nu bliver det store problem bare at finde den
>
> Tenz.

Jamen, singlen står lige her ved siden af mig........i Holstebro.

QM

Fra : Flink-Nielsen

Dato : 30-12-01 21:52

Hej.

Jeg har smidt begge melodier op på en MYPLAY konto. Der kan du hente dem i
MP3 format.
Jeg ved ikke om du kender MYPLAY, så her er hvad du skal gøre:

Du skal gå ind på: http://www.myplay.com/ Der bliver du spurgt efter en
mail adresse og et
password.
Den mail adresse du skal bruge er: ja@ja.dk og passwordet er: kisum
Kilk på LOCKER og du kan se de to melodier. Marker dem ved at sætte flueben
i felterne ud
for de to melodier - og klik på DOWNLOAD.
I billedet der nu kommer frem, klikker du på den blå pil, i venstre side -
ud for en melodi, og nu
starter downloaden.
(Det er ikke så omstændigt som det lyder)

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : QuickMic

Dato : 30-12-01 18:17

Tulla <tulla@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BaHX7.6766$Zm5.784300@news000.worldonline.dk...

> [...]
>
> En lille supplerende oplysning.. Morten lorentzen er vistnok John fra
> komikerparret : John og Åge. (Åge hedder i virkeligheden Povl Erik

Du glemte tak til Michael Elo.......!

QM

Fra : Tenzel Kim

Dato : 31-12-01 12:44

Tulla wrote:

> En lille supplerende oplysning.. Morten lorentzen er vistnok John fra
> komikerparret : John og Åge. (Åge hedder i virkeligheden Povl Erik
> Carstensen).

Nu du siger Åge kommer jeg til at tænke på en anden dansk sang fra
firserne der gik noget i retning af:

"Jeg vil trille i din rille, Pernille"
"Du kan bare lige vove, Sven Åge"

Nogen der har en ide om hvem der lavede den?

Tenz.

Fra : Troels

Dato : 31-12-01 15:35

> [...]
>
> "Jeg vil trille i din rille, Pernille"
> "Du kan bare lige vove, Sven Åge"
>
> Nogen der har en ide om hvem der lavede den?

Næhh... men jeg synes helt klart beskrivelsen af de to sange i den her tråd
siger noget om det danske musik der blev lavet i 80'erne

Troels

Fra : Jacob X

Dato : 07-01-02 15:44

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Jeg vil trille i din rille, Pernille"
> "Du kan bare lige vove, Sven Åge"
>
> Nogen der har en ide om hvem der lavede den?

Ja. Det gjorde Mænd I Blåt, eller ihvertfald Carsten Bo.

Hilsen Jacob X