Office 2k CD 1 virker ekke efter update
Fra : Johnny Nielsen

Dato : 28-12-01 11:21

Hej
Efter at have hentet diverse sikkerhedsopdateringer til Office 2K
SR1 kan jeg ikke længere få installtations dialog boksen frem på
CD 1 (jeg kan på CD2). Jeg får meddelelsen: "Denne rettelsespakke
kunne ikke åbnes ..."
Outlook kunne slet ikke starte (efektiv sikkerhedsopdatering).
Jeg prøvede at kører systemgendannelse (Win XP) og fik så Outlook
til at virke. Nu har jeg prøvet meget bl.a. at flytte hele
Officemappen til papirkurven, uden det løste problemet. Er der
nogen der har et tip til hvordan jeg får det til at virke (uden
at skulle formatere).

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 28-12-01 11:39

Jeg vil tilføje at det er en original, købt og betalt Office
2000 - så det er ikke pga. af crack som nævnt i tidligere indlæg.

Johnny

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-12-01 23:40

"Johnny Nielsen" <johnny@NOSPAMwintip.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Officemappen til papirkurven, uden det løste problemet. Er der
> nogen der har et tip til hvordan jeg får det til at virke (uden

Jeg kender ikke problemet, men har følgende kommentarer:
Du har flyttet officemappen til papirkurven - hvorfor??
Det er jo ikke en afinstallering af officepakken, men kun en sletning af
noget af officepakken, og derefter vil du ikke have mulighed for at foretage
en korrekt afinstallering, da nogle af filerne jo er slettet i forvejen. Så
du bør gendanne filerne igen.
Derefter kan du evt. prøve, om ikke du kan starte cd.en via
Kontrolpanel-tilføj/fjern programmer, idet selve installationsprogrammet så
starter op, hvis ellers det virker som det skal. Du bør også afinstallere
via denne vej, da du ellers ikke vil kunne fjerne det hele. Det kan du evt.
også prøve om du kan, og derefter geninstallere officepakken.

Kurt

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 01-01-02 13:40

"Kurt B. Andersen" <kurta@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
kan du evt.
> også prøve om du kan, og derefter geninstallere officepakken.

Tak for dit svar Kurt
Problemet er bare at der ligger en fil et sted og spærre for
brugen af Office CD1. Derfor kan jeg ikke bruge Tilføj/Fjern.
Det er muligt at denne spærring skulle ramme crackede Office
pakker - derfor undre det mig lidt at det er sket på en org. og
legal Office SR1 pakke. Måske skulle jeg kontakte Microsoft.

Johnny

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-02 00:11

> [...]
> pakker - derfor undre det mig lidt at det er sket på en org. og
> legal Office SR1 pakke. Måske skulle jeg kontakte Microsoft.

Der er vist en hel serie af registreringsnumre, som er blacklistet, hvilket
i uheldige tilfælde så også kan ramme lovlige versioner. Andre har tidligere
postet den del af registreringsnumret, som altid gav problemer, men jeg kan
ikke huske det. Hos MS findes der en FAQ om netop dette problem. Jeg har dog
ikke selv læst den.
Dog har jeg ikke tidligere hørt, at det skulle give det problem, som du
beskriver. Kun at dokumenter lukkede umiddelbart efter start.

Kurt