Tennisketcher
Fra : Henrik Dejgaard

Dato : 28-12-01 11:08

Jeg er en nybegyndt tennisspiller som skal have anskaffet mig et ordenligt
ketcher.
Jeg har indtil nu spillet med et ældre Wilson som jeg købte for flere år
siden...
I går røg strengene og nu vil jeg have noget ordenligt grej...
Da jeg har ikke meget forstand på ketchere og håber på at i kan hjælpe mig.

Hvad skal man gå efter ?
Lethed ?
Producent?
Pris ?
Hoved ? (Hvad betyder feks. 107sq.in. ??)
Andet ?

Tak på "forhånd"
Henrik

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 28-12-01 14:19

Inarticle<oAXW7.5925$Zm5.600280@news000.worldonline.dk>Henrik Dejgaard wrote:

>Hvad skal man gå efter ?

Som nybegynder en "stor" ketcher = Stor slagflade

>Lethed ?

Så let som muligt

>Producent?

Sålænge at der er mærkevare

>Pris ?

Afhænger af de kriterier som du stiller til ketcheren, jo lettere,stivere
stærkere jo mere koster den

>Hoved ? (Hvad betyder feks. 107sq.in. ??)

107 kvadrattommer, arealet på slagfladen

>Andet ?

Se på hvor hårdt den er beregnet til at blive strammet op i strengene
jo hårdere en opstregning, jo bedre kontrol, men så skal der også slås
hårdere for at få fart i bolden.

--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Henrik Stilling

Dato : 23-03-02 14:04

Med hensyn til ketcheren skal du bide mærke i, at jo tykkere rammen er jo
mindre kontrol, men jo mere power. Jeg vil forslå at du starter, med en der
giver dig noget power, for derefter når du har lært de grundlæggende slag,
at købe en med mere kontrol.