Re:"Norwegian wood"
Fra : JBH

Dato : 24-12-00 22:46

Hejsa.

En her som kan forklare mig hvad ordet "norvegian wood" er slang for i
Beatles sangen af samme navn

På forhånd tak

JBH

Fra : HenrikVeberMadsen

Dato : 25-12-00 07:09

JBH bad:

> En her som kan forklare mig hvad ordet "norvegian wood" er slang for i
> Beatles sangen af samme navn

Ingen slang,hvis du spørger mig. Jeg har dog mere end et par gange hørt
det udlagt som slang for pot,men det forekommer mig at være sludder...

'Norwegian Wood' refererer til de skandinaviske møbler,som var moderne i
60´erne.

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : N/A

Dato : 25-12-00 14:57

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-12-00 14:57

Sydfyns FM <sydfynsfm@hotmail.com> skrev
Mon, 25 Dec 2000 14:31:39 +0100 i dk.kultur.musik:

>Nej, det er rigtig nok - i hvert tilfælde i Beatles sang.

Hmm, gad vide om Tipper Gore alligevel havde ret, da hun beskyldte
John Denver for at forherlige narkotikamisbrug, da han sang om "White Rockies"
eller " eller "Snowy Mountains" eller hvad den nu hed

Knud

--
The temptation to push the degauss
button continuously is hard to resist.

Fra : HenrikVeberMadsen

Dato : 25-12-00 16:49

Knud Winckelmann mused:

> Hmm, gad vide om Tipper Gore alligevel havde ret, da hun beskyldte
> John Denver for at forherlige narkotikamisbrug, da han sang om "White Rockies"
> eller " eller "Snowy Mountains" eller hvad den nu hed

'Rocky Mountain High' - det er der ikke noget kryptisk ved;trist er det
blot at tænke på,at Tipper måske ikke forstår,at man kan være 'høj' uden
at have brugt stoffer :]

mht.the Beatles,så blev de fleste af deres sange dengang udlagt til at
have hemmelige,eller kryptiske budskaber af tosser med for meget fritid;
Charles Manson,for at nævne et oplagt eksempel... Både John Lennon og
Paul McCartney har,hver for sig,gentagne gange afvist at det skulle
forholde sig således.

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Uffe Christensen

Dato : 25-12-00 19:30

Beatles blev gang på gang beskyldt for at forherlige bruge af stoffer.
F.eks i forbindelse med disse sange:

"Day Tripper"
"Norwegian Wood"
"A day in life"
"Strawberry Fields"
"Lucy in the sky with diamonds"
"Happiness is a warm gun"

Etc. etc. etc.

Det meste er dog rent vås, og som en anden allerede har mailet: Beatlerne
afviste at, de - i hvert fald bevidst - har haft disse stof-referencer i
deres tekster.

UffeC

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-12-00 18:38

Således skrev "Uffe Christensen" <uffec@get2net.dk> i dk.kultur.musik
Mon, 25 Dec 2000 18:30:02 -0000:

>"Lucy in the sky with diamonds"

Nu ved jeg godt at det er en pæn newsgroup det her, men jeg vil lige,
i relation til emnet, påpege at man ville ønske man *havde* taget
stoffer, når man først er kommet for skade at høre William Shatners
udgave af den....

Knud
--
Jesus saves... but only Buddha makes incremental backups

Fra : Uffe Christensen

Dato : 26-12-00 01:07

Yep!

UffeC