Retssager
Fra : Betin@

Dato : 27-12-01 22:41

Er der nogen steder på nettet hvor man kan se en oversigt over hvilke
retssager der er berammet?

Betin@

Fra : Jakob Paikin

Dato : 27-12-01 22:49

On Thu, 27 Dec 2001 22:41:10 +0100, Betin@ <FruGraaspurv@indbakken.dk>
wrote:

>Er der nogen steder på nettet hvor man kan se en oversigt over hvilke
>retssager der er berammet?

Nej.

Men en række aviser (bl.a. Berlingske Tidende) offentliggør i deres
erhvervssektioner retslisterne for de to landsretter og højesteret.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter G C

Dato : 27-12-01 23:13

"Betin@" <FruGraaspurv@indbakken.dk> wrote in message
> Er der nogen steder på nettet hvor man kan se en oversigt over hvilke
> retssager der er berammet?

Det kommer stille og roligt. Bl.a. er Vestre Landsret i Viborg kommet med på
noderne og lagt retslisterne på internettet. Se:
http://www.vestrelandsret.dk - direkte link:
http://www.vestrelandsret.dk/showpage.asp?ID=1648 - byretterne kommer også
med i det nye år.

Juristerne ved Østre Landsret har lidt svært ved juraen og har derfor valgt
ikke at offentliggøre retslisterne (http://www.oestrelandsret.dk/) - men jeg
tror, at de nu nok skal finde ud af det......

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Betin@

Dato : 27-12-01 23:22

pgc@FJERNDETTEmailme.dk skrev...
> [...]
>
> Det kommer stille og roligt. Bl.a. er Vestre Landsret i Viborg kommet med på
> noderne og lagt retslisterne på internettet. Se:

Takker.

Betin@

Fra : Jakob Paikin

Dato : 28-12-01 10:24

On Thu, 27 Dec 2001 23:12:58 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEmailme.dk> wrote:

>byretterne kommer også med i det nye år.

Strålende - det var jeg ikke klar over.

>Juristerne ved Østre Landsret har lidt svært ved juraen og har derfor valgt
>ikke at offentliggøre retslisterne (http://www.oestrelandsret.dk/) - men jeg
>tror, at de nu nok skal finde ud af det......

Jeg har nu også tit undret mig over begrundelsen...

--
Jakob Paikin

Fra : Peter G C

Dato : 28-12-01 10:42

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> wrote in message

[klip]

> Strålende - det var jeg ikke klar over.

Ja begejstringen vil ingen ende tage. Jeg læste netop om det i en avis.

[klip]

> Jeg har nu også tit undret mig over begrundelsen...

Ja mon ikke - særligt når VL kan finde ud af det - og ikke mindst når man
kunne offentliggøre listerne i aviserne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-12-01 12:49

Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> skrev:

> Jeg har nu også tit undret mig over begrundelsen...

Som er?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Peter G C

Dato : 28-12-01 12:53

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

[klip]

> Som er?

"Af hensyn til overholdelsen af Lov om behandling af personoplysninger er
det besluttet at undlade at offentliggøre retslister på hjemmesiden."

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 28-12-01 15:35

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Af hensyn til overholdelsen af Lov om behandling af personoplysninger
er
> det besluttet at undlade at offentliggøre retslister på hjemmesiden."

Hvad er forskellen på at offentliggøre retslisten på internettet og
hænge den op i retsbygningen ?

Venligst
Henriette Døssing
www.doessing.dk

Fra : Danevang

Dato : 31-12-01 18:05

Det var sandelig en god nyhed, så kan man følge lidt med !
Jeg har selv en erstatningssag mod Patientskadeankenævnet som skal til
Domsforhandling d. 19 marts 2002 i V. Landsret, hvor den har verseret i
snart 4 år !

Hilsener Susanne Winther Andersen

Peter G C <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0g6cr$5fq$1@tux.netsite.dk...