XML-RPC eller SOAP i VB
Fra : Christer

Dato : 27-12-01 22:38

Hej alle!

Jeg sysler med VB (eller faktisk VBA, men det vil jeg komme tilbage til).

Jeg sidder med en problematik, hvor jeg (1) skal kunne sende forespørgsler
til en server og modtage svar samt (2) sende (og evt. modtage fra) filer til
en server.

Jeg påtænkte derfor at benytte en VB implementering af XML-RPC, der skulle
være fællesnævner for ovenstående krav. Performance er ikke interessant i
første omgang :)

Jeg har så hentet COM implementeringen på http://www.xml-rpc.com, og har
registreret dll'erne på min Win2k Pro.

Jeg instansierer objekterne som det fremgår man skal i (den sparsomme)
dokumentationen, men jeg får problemer når jeg kører execute metoden.

Det skal siges, at jeg det er VBA jeg arbejder med, men at der på "trods" af
dette, fint kan instansieres objekter af generelt tilgængelige dll'er. Ergo,
umiddelbart, uden at være sikker, skulle VBA ikke være problemet(???)

Selv om editoren fint "ser", at der er en execute-metode, brokker den sig
når jeg kører koden. Den giver mig "Invalid procedure call or argument".
Hmmm....

Jeg ved godt det lyder lidt tåget, at jeg vil have Word til at være xml-rpc
klient, men behovet foreligger altså :) Jeg vil i øvrigt gerne høre om
alternativer på at knække denne nød... Ser frem til svar!

På forhånd tak!

Mvh.
Christer

PS. Findes der en ren implementering af SOAP i COM som kan hentes som dll et
eller andet sted?

Fra : Christer

Dato : 27-12-01 22:45

Til "Invalid procedure call or argument" vil jeg lige siger, at jeg har
checket og dobbeltchecket, samt kigget i eksempelkode for at sikre, at jeg
nu også sender de korrekte parametre med... og den skulle altså være god nok
;)

Mvh.
Christer