Daytona GF3TI og KT266A
Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 27-12-01 18:19

Hej NG..

Jeg kan forstå at det er problemer med Daytona GF3TI200 kortet sammen med
bundkort baseret på VIA KT266A chipsettet.

Jeg kan dog ikke blive klar over om problemet har en løsning - any1 ??

Via Compumails forum etc. lader det til at det er blevet rettet i nye
sendinger at kortet - har dette noget på sig ??

MVH
Nikolaj

Fra : flemsus

Dato : 28-12-01 09:00

Jeg kører med emne uden problemer.
Mvh. Flemming Sørensen.

Fra : flemsus

Dato : 28-12-01 09:03

Og hvis du vil overclocke kortet så kik her, det virker.
http://firingsquad.gamers.com/hardware/tioverclocking/default.asp

Mvh. Flemming Sørensen.

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 28-12-01 16:45

Takker for svaret..

Jeg giver det et skud.. !!

MVH
Nikolaj

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 29-12-01 10:05

On Thu, 27 Dec 2001 18:18:39 +0100, "Nikolaj B. Kjeldsen" <ask@me.plz>
wrote:

> [...]
>
>Via Compumails forum etc. lader det til at det er blevet rettet i nye
>sendinger at kortet - har dette noget på sig ??

Der er altid problemer med VIA's chipset som traditionelt skal patches
i hoved og røv.

Fra : Jan Ransdam

Dato : 30-12-01 00:27

Hej

Jeg har netop anskaffet mig et Daytona GF3 Ti200 fra Føniks Computer og selv om
jeg har et K7S5A med SIS-chipset spurgte jeg alligevel til problemet omkring
VIA og Daytona.

Og ganske rigtigt der HAR været problemer med den første sending af disse kort
sammen med VIA KT266A, men det skulle nu være løst ved at skifte nogle kredse
ud. Hvordan I der har et lidt ældre kort ser forskel på om det er den ene eller
anden version man er i besiddelse af er straks et andet sprøgsmål, men man kan
jo altrid forelægge ens forhandler sprøgsmålet - og håbe på et svar.

Hilsen
Jan

Fra : Hother Lukasiewicz

Dato : 30-12-01 15:22

Jeg har selv snakket med d-c-s som er søsterselskab til compumail og
er distrubitør, dvs. sælger kun til firmaer som edb-butikker, hvor jeg
arbejder.
Og som der korret blev skrevet længere nede, så var der fejl i den
første sending som kom til landet, den nye sending kom til landet d
18/12, så alle kort før dette har haft problemmer.
Nu har jeg stået med begge 2 i hånden og kan ikke se nogle forskel,
men det bedste man gøre er at kontakte ens edb-butik og få at vide
hvornår de har købt kortet hjem.
Dog hvis man har købt hos Compumail, og man har købt efter den 18/12
kan man være sikker på at få en ny version, da de får deres varer fra
deres søsterselskab d-c-s.dk
Men kan også få byttet sit gamle kort hos compumail uden problemmer og
det skal man også kunne andre steder, da det jo er fejlbehæftet.