Firestarter / Masse Mor
Fra : dentro

Dato : 27-12-01 17:49

Jeg står og vælger mellem 2 film på DVD.

Firestarter - http://us.imdb.com/Title?0087262
Masse Mor (Serial Mom) - http://us.imdb.com/Title?0111127

På IMDB har de begge fået ret dårlige karakterer. Er der ikke nogen
som kan tale for eller imod en af dem?

/ dentro

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 27-12-01 18:01

"dentro" <kena(re.move)@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Masse Mor (Serial Mom) - http://us.imdb.com/Title?0111127
>
> På IMDB har de begge fået ret dårlige karakterer. Er der ikke nogen

Der er vel ikke rigtig noget til baggrund for samenligningen andet end at du
åbenbart står og skal have en af dem, og at karakterene ikke e rfor gode på
IMDB. Jeg ville personligt vælge Firestarter, da jeg synes Serial Mom var en
usjov komedie. Jeg tror ikek den er ment som gys. Fire starter er det endnu
længere siden jeg har set, men jeg mindes at jeg faktisk synes den var
ganske god, men igen. Det er meget længe siden, og jeg tror ikke jeg fik
starten med. Men det var en film som jeg faldt over i TV og blev hængende,
det ville jeg aldrig have gjort med Serial Mom.

Men det afhænger jo nok i høj grad om hvilken type film du er mest til.

Joakim

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-12-01 20:06

"dentro" <kena(re.move)@mail.dk> skrev:

> Jeg står og vælger mellem 2 film på DVD.
> Firestarter - http://us.imdb.com/Title?0087262
> Masse Mor (Serial Mom) - http://us.imdb.com/Title?0111127

Jeg ville vælge Serial Mom. John Water's kritik af det amerikanske samfund er efter min
mening ufattelig morsom. Desuden er filmen velspillet (med et komisk, overspillet tvist,
som i alle Water's film).

Nogle tror, at det er en gyser, andre, at det er en af disse komedier, hvor man skal klaske
sig på lårene af grin. Ingen af delene er rigtigt. Men i sin skarpe og rammende kritik
af samfund og mennesker, samt sin dyrkning af bad taste (dog meget lidt i netop denne
film), er den utrolig sjov og underholdende.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-12-01 11:58

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk>
[...]

-------

Jeg er enig, omend jeg ikke kender Firestarter. Og Kathleen Turner
er altså temmelig genial som hovedpersonen i den meget morsomme
film, som jeg har set 3-4 gange. Og så er der i øvrigt chancen for at
påbegynde den store samling af Ricki Lakes fantastiske filmkarriere...

PS. Kevin, du skriver med quoted printable-kodning, kunne du ikke
slå det fra?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Kristensen

Dato : 28-12-01 08:43

Serial Mom er ret dårlig. Firestarter er en klassikker, som man ikke bør gå
glip af, men DVD udgaven har elendig billed og lydkvalitet (læs
http://dvdtown.dk/reviewspec.asp?reviewid=306 )