Fliser i badeværelse
Fra : Michael Andersen

Dato : 27-12-01 17:11

Hej NG!

Lad mig vide om dette indslag hører til under en anden NG

I vores (næsten) nyerhvervede hus har jeg opdaget et hul i en fuge i gulvet
i brusekabinen.
Når man træder på et par fliser i nærheden kan man fornemme de "gynger" lidt
og der kommer luft og vand op gennem hullet.
Gulvet er 15x15 fliser, jeg ved ikke hvad de er lagt på.

Hvad pokker gør jeg?
Flår hele gulvet op, renser og lægger fliserne ordentligt og fuger med hvad?
Silikone / acryl / alm. mørtel / andet?
Hvad skal man bruge som kælber til fliserne?
Jeg betragter mig selv som ganske fiks på fingrene, men jeg er ikke udlært
som murer og har ingen erfaring med fliselægning.

Eller skal jeg bare ringe til en dyr murer? Jeg har nu mest lyst til at lave
det selv - også selv om det kan tage lidt tid. Vi har heldigvis 2
badeværelser.

mvh
Michael

Fra : H. Olesen

Dato : 27-12-01 18:37

On Thu, 27 Dec 2001 17:11:15 +0100, "Michael Andersen"
<m_andersen@_nospam_jyde.dk> wrote:

>Hej NG!

Hej Michael

>Lad mig vide om dette indslag hører til under en anden NG

Rart at der nogle, der gerne vil følge netiketten, og jeg vil sige at
dit spørgsmål, så absolut hører hjemme i denne gruppe, velkommen til
Rent faktisk også i gruppen dk.bolig, vi overlapper hinanden en
hel del (men VORES gruppe er den hyggeligste

- Sorry, jeg kunne ikke lade være med at drille dk.boligfolkene lidt,
jeg ved at mange af dem skabslæser her, på samme måde som jeg er
skabslæser i dk.bolig.

Nå, vores interne smådrilleri, skal ikke gå ud over dig. Det jeg
prøver at sige er, at du kan forvente gode svar både her og i
dk.bolig, alt efter hvem der nu lige kigger på grupperne den dag. Så
hvis du ikke får (godt nok) svar i denne gruppe, så prøv at poste
samme spørgsmål i dk.bolig.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Aksel

Dato : 28-12-01 22:04

"Michael Andersen" <m_andersen@_nospam_jyde.dk> wrote in message
> [...]
lave
> det selv - også selv om det kan tage lidt tid. Vi har heldigvis 2

Hvis I lige har købt huset skal I kontakte sælgeren for det må betegnes som
en skjult fejl.
Hvis det er nyt må det være en garantisag.
Du skal under alle omstændigheder have en professionel til at se på det før
du selv begynder, det lyder meget grimt at gulvet gynger og der kommer luft
og vand op.
Hvis gulvet ligger på træ eller lignende kan det være råddent, det er ikke
sikkert forsikringen vil dække en reparation, det er jo ikke en pludseligt
opstået skade.
Snak først med en murer.
Hvis underlaget er beton kan du godt selv reparere, byggemarkedet har
brodurer der fortæller hvordan man tætner gulv i vådrum, der skal være en
membran under fliserne for at hindre vand i at trænge ind i underlaget.

Hilsen Aksel

Fra : fam. Jensen

Dato : 30-12-01 12:57

hej Det er fordi der har været spændninger i det gulv,at fliserne er
sprunget op, det kan rep. med 2 komponent indpoxy man borer en masse 4mm
huller i fugerne der hvor det er løst og støvsuger det godt, derefter
sprøter man det i hullerne med en stor syghus sprøte uden nål :_-)
og bliver ved med til det er fyldt op husk at tører af med samme hvis man
spiller på fliserne det kan købes på en tømmer handel .

Fra : Calle

Dato : 31-12-01 01:44

"fam. Jensen" <cnrj-jensen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| og bliver ved med til det er fyldt op husk at tører af med samme hvis man
| spiller på fliserne det kan købes på en tømmer handel .

Hej

Det er da godt nok den største gang sjusk der kan laves.
Det tager da ikke lang tid at banke fliserne af, og så lægge nye (hvis en
rest haves er det selvfølgelig bedst) ellers må man jo se om de stadig
forhandles. Hvis ikke kan man tit finde nogen der ligner.
Hvis ikke gulvet er for stort, kan man evt. lægge et nyt.
Spørg evt. efter en rest fra, så er de tit meget nemme at få ned i pris.
Det er ikke svært at lægge fliser selv, men husk at der skal bruges
vådrumsmembran.
Har selv lige lagt diagonalt i 3 rum.
Det skal sige, at jeg ikke er i murebranchen.

Calle

Fra : Michael Andersen

Dato : 01-01-02 16:04

Calle <Calle@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2fb673$0$55601$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> vådrumsmembran.
> Har selv lige lagt diagonalt i 3 rum.
> Det skal sige, at jeg ikke er i murebranchen.

Lige for at afklare et par misforståelser:
Der er 1 hul i en fuge - huller er vel 4x4 mm.
Fliserne er alle intakte.
Det er 2 af fliserne der giver sig en anelse når jeg træder på dem - jeg
formoder der er et lille hulrum under dem hvor der ligger vand og luft.

Min tanke var også at banke fugerne op og så ligge fliserne igen. Der er
ikke så mange, ca. 30 stk.
Kan jeg købe en vådrumsmembran i et byggemarked? Er der et mærke/fabrikat
der kan anbefales?

/michael

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 01-01-02 16:13

Hej.

Når det 'kun' er i fuen, hvad så med at rense fuen ud og læg en ny ?

/HHA

Fra : Michael Andersen

Dato : 02-01-02 23:58

Hans-Henrik Andresen <hha@unixhaj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c31d164$0$55580$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Når det 'kun' er i fuen, hvad så med at rense fuen ud og læg en ny ?
>
> /HHA

Fordi jeg kan fornemme at der er et hulrum under flisen.
/michael