Andet multimedie
bentjuul 3670
Vcd vs Svcd
Fra : Moerch

Dato : 27-12-01 16:51

Hej ng.
Nogen der ved hvad forskellen på Videocd og Supervideocd er? Er kvaliteten
bedre? Kræver det noget specielt for at kunne se dem? Eller bare...Hvad er
det :)

På forhånd tak

_Mørch

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-01 17:21

> [...]
kvaliteten
> bedre? Kræver det noget specielt for at kunne se dem? Eller bare...Hvad er

Kort og godt en bedre kvalitet. Find nogle eksempler hos www.vcdhelp.com
En god DVD afspiller kan afspille dem.
Der findes et endnu bedre format XVCD og her er kvaliteten så god at en del
DVD afspillere har problemer med at afspille dem.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Moerch

Dato : 27-12-01 17:33

Tak skal du have. Jeg kunne faktisk have set det selv (se tidligere indlæg
fra mig) Dovenskab..:)

En ting til:
Hvis nu man vil lave en vcd/svcd med musikvideoer...Kan man lave en oversigt
på skiven og så zappe hen til dem, eller vil dvd'en afspille dem slavisk?

_Mørch

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-01 17:44

> [...]
oversigt
> på skiven og så zappe hen til dem, eller vil dvd'en afspille dem slavisk?

Kommer an på dit brænde program!
Hvis du fx bruger Nero kan det lave en simpel menu (som ikke alle afspillere
bryder sig om).

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Moerch

Dato : 27-12-01 18:28

....Og hvordan gør man lige det i Nero?

Mvh

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-01 18:38

> ...Og hvordan gør man lige det i Nero?
>
> Mvh
> _Mørch

1) Det vil gøre det MEGET nemmere at besvare dine spørgsmål, hvis du skriver
UNDER det tidligere indlæg.

2) Dit spørgsmål har INTET med GRAFIK at gøre så hvis du ønsker at fortsætte
så gør det i dk.edb.hardware.cd-rom

I Nero 5,5 vælger man File / Compilation Info / Menu / Enable menu

eller slår op i Hjælpen og finder oplysningerne der.

SLUT.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen