Skal have nyt kort, af med det gamle
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 16:36

Hejsa!

Jeg overvejer en opgradering af div. dele af min PC, heriblandt
grafikkortet.

Jeg har nu et Matrox Marvel G400 (med TV in-/output). Dette kort går
jo (sammen med andre af Matrox') for at have et af de flotteste
2D-billeder.

Jeg kan desværre ikke bruges TV-funktionerne i Windows XP, og det er
jo lidt ærgerligt.

Jeg bruger primært min maskine til 2D, men jeg vil da ikke udelukke at
jeg kunne fristet til at spille lidt hvis jeg fik fat taget mig sammen
til at købe noget nyt hardware.

GeForce3? Er det overkill, det er jo ikke helt billigt? Hvilke mærker
er at foretrække?

Hvordan fungerer TV in-/output på kortene - er der mulighed for lyd
også? Mit nuværende kort har åbenbart en eller anden fejl, jeg har i
hvert fald aldrig fået lyden til at virke.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 17:08

Lasse Hedegaard skrev:

>GeForce3? Er det overkill, det er jo ikke helt billigt?

Skal jeg måske bare nøjes med et Geforce eller Geforce2? Findes der
andre gode alternativer?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Rune Manscher

Dato : 27-12-01 17:08

> Hvordan fungerer TV in-/output på kortene - er der mulighed for lyd
> også? Mit nuværende kort har åbenbart en eller anden fejl, jeg har i
> hvert fald aldrig fået lyden til at virke.

Det er da ikke grafikkortet der laver lyden ud ??

*Rune

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 17:24

Rune Manscher skrev:

>Det er da ikke grafikkortet der laver lyden ud?

Nej. Med Matrox Marvel følger der en blå kasse med, til denne
tilsluttes grafikkortet, TVet og lydkortet - men lyden kommer aldrig
til TVet af en eller anden grund.

venligst,
Lasse Hedegaard