Mascarpone
Fra : thomas

Dato : 27-12-01 10:00

Hej Alle,

er der nogen der har en god opskrift på denne ost, jeg så i tv for et stykke
tid siden hvordan man lavede den, men kan ikke huske det nu

tha

Fra : rcn

Dato : 27-12-01 17:10

Var det i Mik Schaks madprogram?

Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : rcn

Dato : 27-12-01 17:16

Hej igen

Jeg ved ikke om det er denne du mener. Det er ikke mascapone, da den er
lavet på fløde og denne er på mælk, men du kan jo prøve at lave den med
sødmælksyogurt og fløde istedet.

Du kan også se denne side http://www.dr.dk/prj/mad/ som er DRs kogebog.
Måske kan du finde den du søger, hvis jeg ikke har ramt rigtigt.

Held og lykke.

Rikke

Frisk ost

1 l. u-homogeniseret mælk
¼-1/2 l. letmælksyogurt ell. yogurt naturel
salt

Hæl en hel liter u-homogeniseret mælk i gryden og lad den varme op.
Tilsæt ¼ yogurt naturel og lad det stå og koge, indtil det skiller i en
ostemasse og valle.
Tag en stor sigte og læg et rent viskestykke ned i, hæl ostemassen ned
i, så løber vallen fra og ostemassen er tilbage.
Vrid forsigtigt klædet. Og hæld ostemassen op i en skål. Tilsæt salt. Nu
har du frisk-ost.

http://www.kandu.dk/