Ang. Visum til USA
Fra : Bjørn

Dato : 27-12-01 00:53

Jeg ville være meget meget glad hvis der var nogle der ville hjælpe mig.

Jeg har planer om at flytte fra danmark, måske til USA, men hvordan får man
et greencard?, kan det lade sig gøre?, hvordan og
hvorledes?.............................(og nej, jeg vil ikke giftes

Jeg har ikke haft held til at finde noget på nettet, så hvis der nu sidder
en, eller to der ved noget om det ville jeg blive meget glad

På forhånd tak

Med venlig hilsen / Best regards

Bjørn

Fra : Peter Strömberg

Dato : 27-12-01 14:31

Bjørn <bj@sarte.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke haft held til at finde noget på nettet, så hvis der
> nu sidder en, eller to der ved noget om det ville jeg blive meget

<http://www.usembassy.dk/>

Visa information -> Immigrant Visas

--
Peter Strömberg

Check out our new Unlimited Server. No Download or Time Limits!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 19 Different Servers! ==-----

Fra : Jesper Christensen

Dato : 27-12-01 16:42

Der er en udmaerket nyhedsgruppe der daekker emnet. Der vil du helt sikkert
faa masser af info og links.

Men jeg kan da fortaelle lidt fra egen erfaring.

Der er stort set kun et par realistisk loesninger.

Du skal vaere gift med en amerikansk statsborger, forlovet, ville studere i
USA, have et job der er mangel ppa derovre eller vaere kvalificeret med et
job som er "specielt"(det vaere sig professor, entertainer osv.). Du kan
ogsaa blive overfoert af dit firma til en afdeling derovre eller faa et
firma til at vaere villige til at hyre dig derovre, men dette kraver at du
tager derover, finder et sted der vil hyre der, tager hjem og soeger om det,
og maaske et aar efter har du dit greencard og tage derover og arbejde. Ikke
mange arbejdsgivere goer det her, isaer ikke saa patriotiske som de er lige
nu. Studenvisa og Workvisa er begge midlertidige. Men alt det kan du spoerge
om eller se paa de links du kan finde i foernaevnte gruppe.

En anden mulighed er at deltage i Greencard lotteriet, men chancen for at
faa dit greencard her er som i et hvert andet lotteri.

Hvis du skulle vaere saa heldig at kvalificere dig i en af de kategorier,
skal du igennem et helvede af papirer der skal fyldes ud, du vil blive
tjekket i alle ender. Baggrundscheck, laegecheck, oekonomisk skal du vaere i
stand til at tage dig af dig selv, eller have nogle som kan sponsorere dig
derovre, dog er der masser af krav til dette ogsaa. Alle disse ting koster
penge.....masser af penge.

Naar du saa kommer ssa langt, skal du ind paa ambassaden og have det hele
"notarized" og saa aftale en interview dato, som ligger langt ude i
fremtiden, med mindre du soeger pga af familie, saasom giftemaal. Derefter
tager du til interviewet, og hvis der er mangler eller fejl i dine papirer,
ryger du fluks bag i koeen igen og skal aftale ny tid.

Det er ikke for at afskraekke dig, men det er en lang og omstaendig process.
og med mindre du skal giftes er det meget svaert. Folk der skal giftes eller
er gift ryger foerst i kooen, for mig tog hele processen omkring 2 maaneder
og 5-6000 tusind kroner, saa hudt jeg hvisker. Jeg kan klart anbefale at
goere det paa ambassaden i KBH, det er MEGET hurtigere end i USA. Men vaer
forberedt paa lange processer, og at du skal vaere MEGET grundig i dit papir
arbejde. Held og Lykke.

Skriv til min email adresse hvis du vil hoere mere.

--
Venlig Hilsen/Best Regards
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Bjørn

Dato : 27-12-01 20:51

Jeg takker mange gange, nu har jeg da lidt at gå efter.....men papir arbejde
eller ej, jeg skal sgu afsted på et eller andet tidspunkt..