Agent problem
Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-01 21:39

Jeg har lige installeret Agent her idag, jeg kunne godt tænke mig at
vide hvordan man rydder op i nyhedsgrupperne, i OE trykker man bare
slet alle brevhoveder inde i veligeholdelse, og så er der ryddet op,
alle beskeder er væk.
Jeg har prøvet at gå ind i Group/purge newsgroups/all groups, men der
ligger stadig beskeder i grupperne, hvad gør jeg galt.
En anden lille ting er, hvis jeg går ind i dk.binaer.musik og kigger
på f.eks en cd der er uploadet, ligger de fleste musikstykker samlet i
gruppen, eksempel: jodle birger 1
jodle birger 2
jodle birger 3 osv osv
andre ligger som i OE i spilttede filer som skal samles f.eks 1-33
2-33 3-33 osv hvad skyldes det, er det noget med opsætningen af
agenten?

Joe en lille ting mere, i højre side af skærmen læses beskederne der
er sendt til nyhedsgrupperne, jeg synes at jeg mangler tidspunktet de
er sendt, det fremgår jo i OE kan det ikke vises i agenten?
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-01 21:49

Wed, 26 Dec 2001 21:39:26 +0100, skrev Henning Lund
<hla@tdcspace.dk>:

>Jeg har prøvet at gå ind i Group/purge newsgroups/all groups, men der
>ligger stadig beskeder i grupperne, hvad gør jeg galt.

Group => default properties/properties, alt efter om det skal
gælde alle grupper eller kun den du står på.

Kig på de to faneblade med purge.
Eller også kan du simpelthen bare markere de indlæg, som du vil
have slettet og så bruge deltasten.

Hvis du godt vil gemme ældre meddelelser, men kun ønsker, at nye
indlæg er synlige, så brug Group => View Messages.

>andre ligger som i OE i spilttede filer som skal samles f.eks 1-33
>2-33 3-33 osv hvad skyldes det, er det noget med opsætningen af
>agenten?

Det kan du ikke gøre noget ved, det er fordi, filnanet står på en
måde, som Agent ikke umiddelbart forstår, f.eks. hvis den hedder
musik .mp3, altså med et mellemrum, så kan den ikke samle dem
automatisk, men må højreklikke og markere meddelelserne og bruge
join sections.
Det foregår dog betydeligt mere smertefrit end i OE.

>Joe en lille ting mere, i højre side af skærmen læses beskederne der
>er sendt til nyhedsgrupperne, jeg synes at jeg mangler tidspunktet de
>er sendt, det fremgår jo i OE kan det ikke vises i agenten?

Mon ikke du bare skal skubbe datefeltet lidt længere til venstre?

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
En lille julehilsen (kan kun ses i IE):

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-01 22:16

skrev:

>Group => default properties/properties, alt efter om det skal
>gælde alle grupper eller kun den du står på.
>
>Kig på de to faneblade med purge.

Der har jeg under "when to purge" sat den til "when closing agent" og
den skulle også purge efter 1 dag mener jeg den er sat til.

>Eller også kan du simpelthen bare markere de indlæg, som du vil
>have slettet og så bruge deltasten.

Hmmmmm jeg ville gerne kunne tømme manuelt som i OE
veligeholdelse/slet meddelelser, da f.eks de binaere grupper fyldes
tit med en masse hø som jeg ikke gider trave igennem

> [...]
>join sections.
>Det foregår dog betydeligt mere smertefrit end i OE.

Ja det må man sige, jeg har aldrig haft en OE der kan samle mange
filer uden at ta tilling og så gå i brædderne.

>Mon ikke du bare skal skubbe datefeltet lidt længere til venstre?

Måske en større skærm vil gøre underværker

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Lund

Dato : 26-12-01 22:19

Hmmm jeg kan se der er noget galt i svaret til gruppen, der mangles message
id mm ??

--
Mvh/Best regards
Henning Lund

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-01 22:22

skrev:du (kan man ikke sige det) ?

>Hmmm jeg kan se der er noget galt i svaret til gruppen, der mangles message
>id mm ??

Det er nok en opsætningsbrøler.

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-01 22:30

Wed, 26 Dec 2001 22:19:15 +0100, skrev "Lund" <hla@tdcspace.dk>:

>Hmmm jeg kan se der er noget galt i svaret til gruppen, der mangles message
>id mm ?

Agent skriver ikke message-id øverst (og det er også dybt
overflødigt - kan ses i headeren og er klikbart der).

Standard i Agent er som jeg har det, bortset fra, at jeg har
oversat wrote til skrev og slettet et On til at begynde med.

Det kan ændres i Options => Posting Preferences => Introductions,
her har jeg under followup messages stående
%date%, skrev %from%:\n

med venlig hilsen
Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-01 22:48

skrev:Knud

>Agent skriver ikke message-id øverst (og det er også dybt
>overflødigt - kan ses i headeren og er klikbart der).

Jeg er med nu.

Kan man forresten få en hotmailkonto med i agenten?

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-01 22:57

skrev:Knud ingenting

En sidste finurlighed jeg synes mangler i agenten er at når gruppen
forlades, ville jeg gerne at tallet med nye indlæg forsvandt uden at
jeg skal manuelt trykke "alle indlæg er læst" eller følg med, hvatever
du ved forhåbentlig hvad jeg mener
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-01 23:14

Wed, 26 Dec 2001 22:56:56 +0100, skrev Henning Lund
<hla@tdcspace.dk>:

>En sidste finurlighed jeg synes mangler i agenten er at når gruppen
>forlades, ville jeg gerne at tallet med nye indlæg forsvandt uden at
>jeg skal manuelt trykke "alle indlæg er læst"

Du kan ikke få Agent til automatisk, at lade alle indlæg stå som
værende læst, når du forlader gruppen.

Du kan klikke på S, så vil alle indlæg i gruppen blive markeret
som læst.

Ellers er standard indstillingen, at tidl. hentede indlæg blier
markeret som læst når man næster gang henter indlæg.

Indstilles i group => (default) properties => mark read

med venlig hilsen
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-01 08:33

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Du kan klikke på S, så vil alle indlæg i gruppen blive markeret
>som læst.

?

Tryk på S springer videre til næste ulæste gruppe uden at ændre
status i den nuværende.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-01 12:49

Thu, 27 Dec 2001 08:32:57 +0100, skrev Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk>:

>Tryk på S springer videre til næste ulæste gruppe uden at ændre
>status i den nuværende.

Det er idst afhængig af, hvordan Agent er sat op.

Jeg har sat den op til ikke automatisk at markere nogen indlæg
som læst og der gør S at ikke-læste meddelelser bliver markeret
som læst, der kommer dog først en dialogboks frem.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-01 23:11

Wed, 26 Dec 2001 22:47:45 +0100, skrev Henning Lund
<hla@tdcspace.dk>:

>Kan man forresten få en hotmailkonto med i agenten?

Nej, det er kun OE 5.+ og Outlook 2002, det er muligt med.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-01 08:31

Henning Lund skrev:

>Kan man forresten få en hotmailkonto med i agenten?

Hver instans af Agent kan håndtere præcis én mailkonto.

Ved at åbne en ny datamappe og lave en ny genvej til Agenten kan
man få adgang til en anden konto. Se nærmere på min hjemmeside.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-12-01 12:47

Thu, 27 Dec 2001 08:31:20 +0100, skrev Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk>:

>Hver instans af Agent kan håndtere præcis én mailkonto.
>
>Ved at åbne en ny datamappe og lave en ny genvej til Agenten kan
>man få adgang til en anden konto.

Hvordan vil du hente fra en Hotmailkonto med Agent?

med venlig hilsen
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-01 14:10

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Hvordan vil du hente fra en Hotmailkonto med Agent?

Det ved jeg ikke. Jeg gik ud fra at den kunne tappes som en
POP-konto.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-01 08:13

Lund skrev:

>Hmmm jeg kan se der er noget galt i svaret til gruppen, der mangles message
>id mm ?

De tekniske headers får du frem ved at trykke H. På min
hjemmeside har jeg to links til Agent: dels en liste over gode
tips, dels en komplet gennemgang af min opsætning. Blandt tipsene
er en opskrift på hvordan du udvælger de headers der skal vises
automatisk.

   http://www.lundhansen.dk/bertel/agent/agenttips.htm

   http://www.lundhansen.dk/bertel/agent/agentopsaetning.htm

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-01 22:26

Wed, 26 Dec 2001 22:15:40 +0100, skrev Henning Lund
<hla@tdcspace.dk>:

>Hmmmmm jeg ville gerne kunne tømme manuelt som i OE
>veligeholdelse/slet meddelelser, da f.eks de binaere grupper fyldes
>tit med en masse hø som jeg ikke gider trave igennem

Men det kan du da gøre meget nemmere, du kan lige nøjagtig i
Agent slette lige den/de indlæg, som du vil.

Marker dem og Deletetasten og de er væk.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-01 22:46

skrev:Knud

>Men det kan du da gøre meget nemmere, du kan lige nøjagtig i
>Agent slette lige den/de indlæg, som du vil.

Hm jeg tror ikke vi er inde på det samme så, i OE kan jeg gå ind og
slette _alle_ indlæg i _alle_ grupper i et hug inde i
Indstillinger/veligeholdelse/slet alle meddelelser, det var det samme
jeg gerne ville i agenten

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-01 23:16

Wed, 26 Dec 2001 22:45:47 +0100, skrev Henning Lund
<hla@tdcspace.dk>:

>Hm jeg tror ikke vi er inde på det samme så, i OE kan jeg gå ind og
>slette _alle_ indlæg i _alle_ grupper i et hug inde i

Kender ikke OE særlig godt, men det du tænker på er nok ikke
muligt.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-01 08:36

Henning Lund skrev:

> [...]
>slette _alle_ indlæg i _alle_ grupper i et hug inde i
>Indstillinger/veligeholdelse/slet alle meddelelser, det var det samme

Det forstår jeg ikke at du vil, men det kan ikke lade sig gøre.

Du kan dog åbne Agents datamappe, markere alle grupper som
starter med 0000 og slette dem, men så ryger indholdet også i
alle de Agentmapper som du selv har oprettet.

Jeg vil fraråde at man sletter gamle indlæg selv. Der kan laves
en opsætning af Agent så det ikke er nødvendigt (medmindre man
har en ekstremt lille harddisk).

--
Bertel

Fra : Henning Lund

Dato : 27-12-01 10:28

Berthel skrev:og jeg takker for alle svarene.

Jeg roder lidt mere med opsætningen, det vil nok tage et stykke tid at
få sig vænnet til aganten, når man som jeg alene har brugt OE i mange
år.

Jeg har forresten opdaget noget nyt, jeg tilføjede de sidste grupper
som jeg ville abbonere på i aftes, ud for de nye grupper er der
pludselig en blå pil der peger nedad, hvad er det for en fætter, den
er ikke ved de andre grupper?

--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-12-01 11:25

Isang tao pinangalanan Henning Lund nagsulat :

klip
> [...]
>som jeg ville abbonere på i aftes, ud for de nye grupper er der
>pludselig en blå pil der peger nedad, hvad er det for en fætter, den

Den betyder at indlægget bliver hentet næste gang du vælger "Get marked
messagebody" i Online menuen.

Alle iconer er beskrevet i Help/Contents.

--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : Lund

Dato : 27-12-01 11:31

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

> Den betyder at indlægget bliver hentet næste gang du vælger "Get marked
> messagebody" i Online menuen.

Åh javel, jeg troede alle indlægene fra nye grupper kom automatisk med fra
starten, men åbenbart ikke.

Henning

Fra : Claus Frørup

Dato : 27-12-01 12:05

Isang tao pinangalanan Lund nagsulat :

>"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

>Åh javel, jeg troede alle indlægene fra nye grupper kom automatisk med fra
>starten, men åbenbart ikke.

Nej, der kan f.eks være sat en begrænsning på størrelsen af
indlæggene... meget praktisk hvis man ikke vil bruge tid på at hente
monsterlange indlæg der består af 1 linie med ny tekst og 200 linier
quoted tekst.

Læs hjælpefilen igennem. Der står en masse ting der er værd at vide.
Tag også et kik på http://www.lundhansen.dk/bertel/agent/agenttips.htm

Fra : CHRistian

Dato : 27-12-01 00:15

Henning Lund <hla@tdcspace.dk>'s posting:

>Jeg har lige installeret Agent her idag, jeg kunne godt tænke mig at

Wow, det var da usandsynligt hurtigt, de har fået sendt dig dit
id+kordord, hva'.

>vide hvordan man rydder op i nyhedsgrupperne, i OE trykker man bare
>slet alle brevhoveder inde i veligeholdelse, og så er der ryddet op,
>alle beskeder er væk.

- Group/def. prof./what to purge... On every purge
- Group/def. prof./when to purge.. 'aldrig'.. du må altså selv klare
oprydningen 100% vha. Group/purge..

--
Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html

Fra : Henning Lund

Dato : 27-12-01 10:21

skrev:du

>Wow, det var da usandsynligt hurtigt, de har fået sendt dig dit
>id+kordord, hva'.

Hmmmmm det bruger man da ikke til en prøveversion.

>- Group/def. prof./what to purge... On every purge
>- Group/def. prof./when to purge.. 'aldrig'.. du må altså selv klare
>oprydningen 100% vha. Group/purge..

Jow tak
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-12-01 15:25

Henning Lund, du skrev:

> Hmmmmm det bruger man da ikke til en prøveversion.

du kan jo prøve at se hvad hans newsreader hedder.

--
Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 27-12-01 17:13

Henrik skrev:

>du kan jo prøve at se hvad hans newsreader hedder.

Ja det kan jeg godt se, jeg må være usandsynlig heldig.

Newer mind, tak til alle de fine svar her i gruppen, jeg er nogenlunde
dus med programmet nu her i opstarten, men efter en 5-6 års daglig
brug kommer det hele nok af sig selv.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : CHRistian

Dato : 27-12-01 17:46

Henning Lund <hla@tdcspace.dk>'s posting:

---klip: Prøve-ver., der blev reg. 0,1 sek. efter install---
>Ja det kan jeg godt se, jeg må være usandsynlig heldig.

Der må være en bug i programmet. Det vil de sikkert være
interesseret i hos Forté AKA Dazler Software: Post --> Support
question.

>dus med programmet nu her i opstarten, men efter en 5-6 års daglig
>brug kommer det hele nok af sig selv.

Til den tid skulle version 2 da meget gerne have været ude et stykke
tid. Heldigvis er der ikke gratis opgradering for reg. brugere,
sidst jeg hørte ang. dette.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-12-01 08:31

Henning Lund skrev:

>Jeg har lige installeret Agent her idag, jeg kunne godt tænke mig at
>vide hvordan man rydder op i nyhedsgrupperne

Indstil Agent til automatisk oprydning og lad være med at tænke
på de gamle indlæg der stadig kan ses. Agent kan skelne mellem
læste og ulæste indlæg, og der er eminente muligheder for at
manøvrere så man kun ser de ulæste. Det er nødvendigt at have de
gamle ved hånden af og til når man skal blade tilbage.

>Jeg har prøvet at gå ind i Group/purge newsgroups/all groups, men der
>ligger stadig beskeder i grupperne, hvad gør jeg galt.

Intet. Det er fint sådan. Som andre har skrevet kan du dog også
sætte et view op så du kun ser nye indlæg. Oprydningen virker
alligevel.

--
Bertel