/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Drosling af Honda CM 400 T
Fra : Steffen Skov


Dato : 26-12-01 18:59

Jeg har en gammel honda CM 400 T fra 1981. Den har 43 hk, og skal drosles.
Så vidt jeg ved gør de det ved indsugningen, men i tyskland kan man vidst
også få en knastaksel til det.
Ligegyldigt hvilken løsning, så ryger den ned på 27 hk.
Mit problem: Bliver cyklen så helt død, når den bliver droslet ??
Vi har nemlig en bil der er droslet, og jeg har lige prøvet at køre i en
magen til (samme motor), som var udroslet. Sikken forskel siger jeg bare.
Vores bil er totalt død, forskellen mellem 1/4 gas og fuld er næsten lig
nul. Så jeg er lidt nervøs ved at købe en droslet cykel...
Mange tak for hjælpen :)

- Steffen



 
 
Claus Rittig (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-12-01 21:36

"Steffen Skov" <steffenskov@city.dk> skrev i en meddelelse
news:a0d3cs$1nf0$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har en gammel honda CM 400 T fra 1981. Den har 43 hk, og skal drosles.
> Så vidt jeg ved gør de det ved indsugningen, men i tyskland kan man vidst
> også få en knastaksel til det.
> Ligegyldigt hvilken løsning, så ryger den ned på 27 hk.
> Mit problem: Bliver cyklen så helt død, når den bliver droslet ??
> Vi har nemlig en bil der er droslet, og jeg har lige prøvet at køre i en
> magen til (samme motor), som var udroslet. Sikken forskel siger jeg bare.
> Vores bil er totalt død, forskellen mellem 1/4 gas og fuld er næsten lig
> nul. Så jeg er lidt nervøs ved at købe en droslet cykel...

Efter flere år på udroslede 600cc off-roadere skulle jeg køre en 17 eller 27
hestes XR600 hjem fra tyskland. Det var faktisk først da jeg skilte den ad,
at jeg opdagede den var droslet.

Rittig



Steffen Skov (26-12-2001)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 26-12-01 22:55

Hey kanon, du har lige reddet min dag, tusind tak :)

- Steffen



Armand (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-01 00:12


Steffen Skov <steffenskov@city.dk> skrev i en
news:a0d3cs$1nf0$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har en gammel honda CM 400 T fra 1981. Den har 43 hk, og skal
> drosles.
> Mit problem: Bliver cyklen så helt død, når den bliver droslet ??

Ifølge en test i MOTORRAD jeg her indsnuset, er CB450S' droslede udgave
(= også med 43 HK i originalydelse) temmelig vellykket, deri at det
først er i de højere omdrejninger at man savner lidt velvillighed.
Årsagen skal netop findes i at droslingen er så grundig at den er
foretaget igennem brug af en anden knastaksel, hvorved man har kunnet
flytte rundt på momentkurven istedet for blot at klippe toppen af begge
kurver, endsamt omdrejningerne v.h.a. en plombering

--
Armand.




RpR (27-12-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 27-12-01 01:18

> Ifølge en test i MOTORRAD jeg her indsnuset, er CB450S' droslede udgave
> (= også med 43 HK i originalydelse) temmelig vellykket, deri at det
> først er i de højere omdrejninger at man savner lidt velvillighed.
> Årsagen skal netop findes i at droslingen er så grundig at den er
> foretaget igennem brug af en anden knastaksel, hvorved man har kunnet
> flytte rundt på momentkurven istedet for blot at klippe toppen af begge
> kurver, endsamt omdrejningerne v.h.a. en plombering

Har snakket lidt med Steffen Skov da han (underligt nok) opsøgte
"knallertdrengen", hvorefter jeg så viste han herind. 4-taktere ikke mit
område, slet ik' =)

Har lidt samme mening som dig, nemlig at man dårligt nok mærker forkskellen
ved udskiftning af knast, hvorimod en plumb i indsugningen nærmest ødelægger
det hele.

Problemet var vist (hvad jeg kunne forstå på Steffen) at de her i DK kun har
plumbering til indsugning til salg?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Steffen Skov (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 27-12-01 11:11

Det er nemlig korrekt, men så må jeg lige se om jeg ikke kan købe noget
droslingshalløj i tyskland i stedet, der har de nemlig knastaksler til det..

- Steffen



Claus Rittig (27-12-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-12-01 13:57

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3c2a68ac$0$89095$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Har lidt samme mening som dig, nemlig at man dårligt nok mærker
forkskellen
> ved udskiftning af knast, hvorimod en plumb i indsugningen nærmest
ødelægger
> det hele.

Så lad mig lige uddybe mit svar andetsteds i strengen (om da jeg kørte en
droslet XR600 hjem fra tyskland og ikke opdagede at den var droslet før jeg
skilte den ad).

Den XR600 jeg havde købt, skulle skilles ad med det samme, da den skulle
bruges som reservedele til den cykel jeg efterhånden havde slidt ned. Jeg
havde på det tidspunkt kørt XL og XR 600 i 5 år, og kendte cyklerne godt,
men jeg havde aldrig haft en droslet før.
Droslingen bestod i en skive i indsugningen med et meget lille hul i, en
ekstra "fløjte" i den ordinære indsats i lyddæmperen (hvilket vel bare har
samme effekt som en skive i udstødningen) og en anden gearing.

Turen hjem fra tyskland var jo bare en transport-tur på asfalt, så jeg lå
ikke og kørte racerløb. En XR600 kan normalt køre omkring 140-145 med
standardgearing, og denne her gik fint 120 uden at lyde overanstrengt, og da
jeg ikke havde brug for mere... Bagefter har jeg spekuleret lidt på hvorfor
jeg ikke lagde mærke til at den havde væsentligt færre heste end min gamle,
for der var da mange accelerationer undervejs, men jeg opdagede altså ikke
noget - jeg syntes motoren trak fint, og da der heller ikke manglede
marchhastighed faldt det mig ikke ind at den kunne være droslet. Under
prøveturen nede ved forhandleren i Fulda fyrede jeg den af flere gange uden
at bemærke noget som helst.

Skiven i indsugningen havde vel et ca. 12-14mm hul (og det er en 40mm
karburator), men var uhyre let at fjerne. Den ekstra fløjte i udstødningen
var blot svejset inden i den originale, så den kunne bores ud ganske let.
Meningen var at min gamle ganger skulle opgraderes med de nye stumper fra
tyskeren, men jeg nåede det ikke inden jeg skulle på enduro træningslejr i
en hel weekend, så jeg tænkte What the hell, det er på lukket område i
hærens øvelsesterræn, og så kørte jeg på tysken den weekend. Nu havde
motoren jo fuld ydelse, og hele weekenden gik fint, selvom jeg ikke syntes
jeg var så hurtig som jeg plejer.
Da jeg kom hjem opdagede jeg at der sad et 34 tands kædehjul bagpå istedet
for det 48 tands der burde sidde.... Tophastigheden var den samme, men jeg
må have manglet en røvfuld heste.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste