OS X: Første store nedbrud
Fra : MacMan

Dato : 26-12-01 15:13

Hej,

Så lykkedes det mig alligevel at få OS X i knæ.
I Entourage (Classic udgaven), prøvede jeg at bruge min egen maskine som
SMTP-server ved at skrive "localhost" som udgående postserver - det kunne
den ikke li', jeg fik en famøs kernel panic da jeg forsøgte at sende og
eneste udvej var at genstarte på start knappen :-/
Øv, nu gik det ellers lige så godt.

- Morten

Fra : pinebox@myrealbox.co~

Dato : 26-12-01 18:18

in article B84F996E.11A9F%nospam@nospam.com, MacMan at nospam@nospam.com
wrote on 26/12/01 15:12:

> [...]
> den ikke li', jeg fik en famøs kernel panic da jeg forsøgte at sende og
> eneste udvej var at genstarte på start knappen :-/

Ja det er så spørgsmålet om den virkeligt var frosset fast. Man kan ofte I
den situation logge på maskinen fra en anden maskine via SSH og afslutte de
funktioner som forårsager at maskinen fryser og så køre videre uden
genstart.

Jesper.

PS. Du havde da vel oktiveret og konfigureret Sendmail før du ville bruge
din egen maskine som postserver?

Fra : MacMan

Dato : 26-12-01 19:00

I brevet "B84FC4BE.5BFE%pinebox@myrealbox.com" skrev pinebox@myrealbox.com
(pinebox@myrealbox.com) den 26/12/01 18:17:

> PS. Du havde da vel oktiveret og konfigureret Sendmail før du ville bruge
> din egen maskine som postserver?

Nej, men det bør vel ikke få maskinen til at dø, den kunne jo bare fortælle
mig at det var den desværre ikke i stand til :)

- Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-12-01 22:38

<pinebox@myrealbox.com> wrote:

> [...]
> den situation logge på maskinen fra en anden maskine via SSH og afslutte de
> funktioner som forårsager at maskinen fryser og så køre videre uden

Også med en kernel-panic? Så mente jeg da, at den var helt død... det
har jeg dog ikke oplevet endnu i de 7 måneder jeg har kørt OS X.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-12-01 15:58

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> I Entourage (Classic udgaven), prøvede jeg at bruge min egen maskine som
> SMTP-server ved at skrive "localhost" som udgående postserver

classic understøtter i lighed med mac OS 9 ikke "loopback"

> - det kunne den ikke li', jeg fik en famøs kernel panic da jeg forsøgte at
> sende

fik du grim text på tværs af skærmen hvor der rent fkatisk stod "kernel
panic" ?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : MacMan

Dato : 27-12-01 17:38

I brevet "1f52xvm.1xz0qt11xjygj3N%spam@reippuert.dk" skrev Morten Reippuert
Knudsen (spam@reippuert.dk) den 27/12/01 15:58:

> classic understøtter i lighed med mac OS 9 ikke "loopback"

> fik du grim text på tværs af skærmen hvor der rent fkatisk stod "kernel
> panic" ?

Om der direkte stod "kernel panic" lagde jeg ikke mærke til, men ja, der kom
en masse grim tekst. Man kunne stadig se baggrundsbilledet, men der blev
skrevet en masse linjer på sort baggrund og jeg kunne ingenting gøre.

- Morten