"Succes-gebyr" på QXL
Fra : Søren Christensen

Dato : 26-12-01 14:56

Jeg har været medlem på QXL.dk i et lille års tid efterhånden, og pludselig
fik jeg sidst i november måned en regning mailet fra dem på ca. 170kr. Jeg
agter absolut ikke at betale de 170kr, da gebyrerne efter min mening er
ubehøvlet store.
Da jeg havde modtaget mailen fra dem, sendte jeg en mail tilbage for at
finde ud af hvorfor jeg skyldte dem 170kr, og fik en forklaring tilbage. Jeg
havde bare ikke læst den første mail ordentligt igennem. Nå, det er over 2
uger siden jeg skulle have indbetalt pengene, og jeg har intet hørt fra dem.

Jeg mener ikke at have indviliget i at betale for at bruge deres hp, men jeg
kan da heller ikke huske hvad der stod i betingelserne da jeg meldte mig
til.

Hvad kan de gøre af slemme ting hvis jeg ikke betaler? (Som sagt har jeg
ikke fået nogen påmindelser eller rykkere endnu)

Mvh. Søren

Fra : Gevaldi

Dato : 26-12-01 16:37

"Søren Christensen" <2760098m001@mail1.stofanet.dk-FJERNES-> skrev i en
meddelelse news:3c29d6dc$0$274$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

[snip]

Du kan læse på deres hp vedr. succes gebyr.
http://www.qxl.com/isroot/html/DA/static/152.shtml

Og du har som bruger af QXL modtaget information
omkring dette gebyr, og så snart du sætter en vare
til salg accepterer du de gældende vilkår.

/Gevaldi

Fra : Gevaldi

Dato : 26-12-01 16:40

"Gevaldi" <dynamolygte@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

Glemte lige:
http://www.qxl.com/isroot/html/DA/static/157.shtml#24

Fra : News

Dato : 26-12-01 17:14

Fra : Dennis T.

Dato : 26-12-01 22:31

Søren Christensen wrote:

> [...]
> Da jeg havde modtaget mailen fra dem, sendte jeg en mail tilbage for at
> finde ud af hvorfor jeg skyldte dem 170kr, og fik en forklaring tilbage.

Jeg havde på et tidspunkt nogle varer til salg på dem, som de også havde
sendt mig en regning for pr. mail.
Problemet var blot, at de varer som de havde sat gebyr på, var sat til salg
før deres gebyr indførsel, og jeg derfor ikke kunne se det rimelige i deres
krav. Ligeledes var datoerne på auktionerne helt forkerte (anført 2-3
måneder for sent!).
Det er nu en måneds-tid siden, og jeg har efterfølgende intet hørt fra dem
efter at have skrevet dem en venlig forklarende mail, hvor jeg bad dem om
at sende en ny opgørelse, hvor tingene var korrekte.

Umiddelbart virker de ikke til at have styr på tingene...

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-01 00:01

> [...]
salg
> før deres gebyr indførsel, og jeg derfor ikke kunne se det rimelige i

Præcis! Nogle af de varer de boner mig for er solgt før deres gebyr
indførsel.

> [...]
> at sende en ny opgørelse, hvor tingene var korrekte.
>
> Umiddelbart virker de ikke til at have styr på tingene...

Også min opfattelse.

Det virker som om de bare håber at folk indbetaler pengene, fordi de ikke
har ret til at opkræve dem. Da jeg blev medlem var det gratis, og jeg mener
ikke at have erklæret at ville betale efter de er begyndt at opkræve penge.

Ville det ikke være nødvendigt at jeg oprettede en ny konto hvor der i
kravene
stod at det kostede penge før de kan opkræve dem?

Fra : Mickey

Dato : 27-12-01 02:54

"Søren Christensen" <2760098m001@mail1.stofanet.dk-FJERNES-> skrev i en
meddelelse news:3c2a568b$0$199

> [...]
> kravene
> stod at det kostede penge før de kan opkræve dem?

nej, de har ændret deres betingelser, det må de gerne

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : cheesedealer

Dato : 27-12-01 08:47

"Søren Christensen" <2760098m001@mail1.stofanet.dk-FJERNES-> skrev i en
meddelelse news:3c2a568b$0$199$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : cheesedealer

Dato : 27-12-01 08:55

"Søren Christensen" <2760098m001@mail1.stofanet.dk-FJERNES-> skrev i en
meddelelse news:3c2a568b$0$199$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> salg

klip<

Hvis du havde muligheden for at trække auktionen tilbage kan jeg ikke se et
problem. Hvis du derimod
ikke kunne stopp auktionen, afhænger det af hvilke betingelser du tilmeldte
dig under. Det kan jo være at QXL havde betinget sig at kunne indføre
gebyrer.

> Præcis! Nogle af de varer de boner mig for er solgt før deres gebyr
> indførsel.

Dette finder jeg mere problematisk. Det er jo gebyrer med tilbagevirkende
kraft.

> Ville det ikke være nødvendigt at jeg oprettede en ny konto hvor der i
> kravene
> stod at det kostede penge før de kan opkræve dem?

Det er nok at du har modtaget de nye betingelser. Har du ikke modtaget en
mail, om disse betingelser. Den indeholdt sikkert også et link til evt.
"unsubschribe".

PH