Dødsbo, hvilken behandlingsm
Fra : Martin Petersen

Dato : 26-12-01 12:56

Skal jeg mon vælge privat skifte m. medvirken af advokat - eller skifte
ved bobestyrer?

Det er sandsynligvis et ret enkelt skifte. Vi er 3 arvinger, og der er
lavet et klart testamente.

Umiddelbart lyder det som om privat skifte m. medvirken af advokat er
det bedste, da det giver størst mulighed frihed. Vi er enige om under
alle omstændigheder at bruge advokat p.g.a. arvens sammensætning.
Og i øvrigt er der intet der tyder på at der venter punkter vi vil blive
uenige om.

Men er der fordele ved bobestyrer-skifte som jeg har overset? Tid?
Penge?

Er der fsk. regler for sagførerhonorar for de to skifteformer?

Det kunne være interessant om der var nogen der vidste lidt om dette.

m.v.h.

Martin Petersen

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-12-01 14:40

Martin Petersen wrote:

> Skal jeg mon vælge privat skifte m. medvirken af advokat - eller skifte
> ved bobestyrer?

Du mangler lige at oplyse hvor stort boet er i økonomiske mål, samt
hvad der indgår, - fast ejendom m.v., erhvervsvirksomhed ?

Blot i hovedtræk.

Og har du overvejet privatskifte, med hjælp ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy