Sagsbehandling i Familiesammenføringssag
Fra : Karl Dait

Dato : 26-12-01 11:47

Jeg har lige indleveret ansøgning om opholdstilladelse på vegn af mine nye
kone sammen med alle krævet ekstra formularer, dokumentation, osv., men
alligevel fik besked om, at der går mellem 3 til 4 måneder i behandlingstid.
Til gengæld, var pas kvitteringen kun gyldig i 2 måneder.

Jeg kan kun forstille mig at der findes vejledninger, retningslinier,
regler, tidsfrister eller lignende i udlændingesager (familiesammenførings).
Jeg kunne ikke finde noget på retsinfo.dk, heller ikke på hverken
udlændingestyrelsens- eller indenrigsministerieswebsider.

Det vil gøre mig glæde hvis nogen kunne peger på loven, reglerne, eller hvad
kilden nu er som fastsætter grænserne for sagsbehandling.

Tak i forvejen for hjælpen.

Venlig hilsen, Karl.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 26-12-01 16:24

In <3c29aaa9$0$55533$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Karl Dait" <kjdait@post1.tele.dk> writes:

> [...]
>alligevel fik besked om, at der går mellem 3 til 4 måneder i behandlingstid.
>Til gengæld, var pas kvitteringen kun gyldig i 2 måneder.

3-4 maaneder er rimelig hurtigt for den underbemandlede styrelse.
Men det hjaelper desvaerre at ringe til dem tit og spoerge om man kan
hjaelpe med flere papirer etc.
Jeg gaetter paa at de lang tid paa at besvare opringninger, som kun skyldes
deres politiske underbemandning.

Held og lykke

/Martin