Mus!
Fra : Poul Christensen

Dato : 26-12-01 11:30

Hej gruppe og glædelig jul til alle.

Vi har på et tidspunkt læst et husråd om en bestemt lugt, der kan holde mus
væk fra et givet område.

Kan nogen opfriske vores hukommelse?

Venlig hilsen

Annette og Poul

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-12-01 15:32

On Wed, 26 Dec 2001 11:29:35 +0100, "Poul Christensen"
<chrispo@post6.tele.dk> wrote:

>Hej gruppe og glædelig jul til alle.
>
>Vi har på et tidspunkt læst et husråd om en bestemt lugt, der kan holde mus
>væk fra et givet område.
>
>Kan nogen opfriske vores hukommelse?

Rottelugt skulle være effektivt, men det er sikkert ikke den lugt du
efterlyser.

(Okay, jeg ved ikke om det er lugten, men man siger at 'hvis der er
rotter er der ikke mus').

--
Jens

Creative clutter is better than idle neatness..

Fra : Gert

Dato : 26-12-01 23:06

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> efterlyser.
>
> (Okay, jeg ved ikke om det er lugten, men man siger at 'hvis der er

mja man siger det men det holder ikke stik, det kan jeg personligt skrive
under på.
selv om man skulle tro at lugten fra rotter skræmte alt andet væk, for den
er virkelig grum

Med Venlig Hilsen
Gert Ringholm Møller

http://www.gert.r.m.bornholmer.dk

Fra : Poul Christensen

Dato : 27-12-01 10:06

Hej.

> Rottelugt skulle være effektivt, men det er sikkert ikke den lugt du
> efterlyser.

Nej!

> (Okay, jeg ved ikke om det er lugten, men man siger at 'hvis der er
> rotter er der ikke mus').

Det er fordi rotterne æder musene, hvis de kan komme afsted med det.

> Creative clutter is better than idle neatness..

Den tager jeg til mig!

Fra : Emil

Dato : 26-12-01 19:34

On Wed, 26 Dec 2001 11:29:35 +0100, Poul Christensen wrote:

>Vi har på et tidspunkt læst et husråd om en bestemt lugt, der kan holde mus
>væk fra et givet område.
>
>Kan nogen opfriske vores hukommelse?

Hjortetakolie stinker fælt. Det har været brugt mod mulvarpe og
mosegrise; men jeg har aldrig set det omtalt i forb. med mus.

m.v.h. Emil

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-12-01 19:44

Hej Poul,

>Hej gruppe og glædelig jul til alle.
>
>Vi har på et tidspunkt læst et husråd om en bestemt lugt, der kan holde mus
>væk fra et givet område.
>
>Kan nogen opfriske vores hukommelse?

Jeg fik for et par måneder siden et råd om at bruge kvæder, om det
virker skal jeg ikke kunne sige, for jeg har endnu ikke fået fat på
frugten.

Se beskrivelse af kvæder: http://www.kvik.dk/madweb/leksikon.asp?vis=401

Men jeg har fået en kat og den "virker"
--