High Noon vs. High Noon
Fra : kunuk

Dato : 26-12-01 09:01

Stor var min skuffelse da jeg konstaterede High Noon som sendes i TV i aften
er en remake af den gamle oscarbelønnede klassiker fra 50'erne. I VMG får
originalen 5 stjerner og remake'en 3½.
Er der nogen derude, der har set dem begge, der kan sammenligne dem for mig.
Kan det svare sig at sidde oppe sent for at se et remake?
kunuk

Fra : Anders Nielsen

Dato : 26-12-01 14:11

kunuk <kunukiteq@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:osfW7.5$gk.200@news.get2net.dk...
> [...]
mig.
> Kan det svare sig at sidde oppe sent for at se et remake?

Jeg kan ikke forestille mig den er noget værd i forhold til orginalen. Det
burde laves en lov mod at lave remakes, for hver gang der bliver lavet en
ordenlig remake (invasion of the bodysnatchers, maltese falcon f.eks) kommer
der 10 pinlige remakes..... På det seneste har jeg hørt om remakes af Ringu,
Texas chainsaw massacre og hørte også om et eller andet amerikansk firma har
købt rettighederne til at genindspille 13 Mario Bava film....... og vist
også noget med Jim Carrey skal lave remakes af Stephen Chow's film.....men
suk!

Jeg har ikke selv se den High noon remake du taler om, og har egentlig
heller ikke tænkt mig at gøre det
vh Anders

Fra : Magnus

Dato : 27-12-01 17:33

"Anders Nielsen" <columbo@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også noget med Jim Carrey skal lave remakes af Stephen Chow's film.....men

Nu skal du til at passe på, med hvad du siger omkring remakes og Maltese
Falcon.
Den udgave, som de fleste forbinder med Maltese Falcon, (Jeg tænker her på
den med Bogart, Lorre og Greenstreet) er den tredie film, med samme
historie. De to andre film, er ikke rigtig nogen man hører noget til nu om
dage:
Læs selv her: http://uk.imdb.com/Mlinks?0033870

Af andre remakes, som faktisk er udemærkede er der jo 'A Fistfull of
Dollars', som jo nærmest er en scene for scene genindspilning af 'Yojimbo',
men det betyder jo ikke, at 'A fistfull' er en dårlig film.

mvh Magnus

Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-12-01 20:58

Magnus <magnus@mcnus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2b4d8e$0$46343$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Falcon.
> Den udgave, som de fleste forbinder med Maltese Falcon, (Jeg tænker her på
Øhmm.. også den jeg mente ?

> [...]
'Yojimbo',
> men det betyder jo ikke, at 'A fistfull' er en dårlig film.
Yeps, fistful er også en af de heldige remakes.

vh Anders