majestætsfornærmelse
Fra : Mickey

Dato : 26-12-01 01:21

news:3c27f616$0$262$d40e179e@nntp02.dk.telia.net i dk.binaer, ville det være
nok til en straffesag ?

I dk.admin.netmisbrug sagde en god for den, hva siger i ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Padre

Dato : 26-12-01 09:27

> I dk.admin.netmisbrug sagde en god for den, hva siger i ?

At teksten formentlig rækker til en tiltale for majestætsfornærmelse.

Er det dig, der er posteren ?

Jeg har lige fået en mail fra en, som har meldt posteren til abuse hos telia
og bedt dem om at melde ham, ellers ville han selv gøre det.

Padre

Fra : Mickey

Dato : 26-12-01 16:00

"Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Er det dig, der er posteren ?

nej, det er det ikke - sådan noget kunne jeg ikke finde på!

Fra : up

Dato : 30-12-01 18:49

Mickey <news002@susie.dk> skrev i en news:a0cokj$9cf$1@egon.worldonline.dk
> "Padre" <spirito_santo@nospam.yahoo.com> skrev i en meddelelse

> nej, det er det ikke - sådan noget kunne jeg ikke finde på!

Sjovt at han også hedder Mick, ikke Mickey?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 30-12-01 19:04

"up" <ull@petersen.mail.dk> skrev:

> Sjovt at han også hedder Mick, ikke Mickey?

Ja, det er helt ustyrligt morsomt for nogen. Andre vil nok se det som
et uinterressant sammenfald.

FUT

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Jakob Paikin

Dato : 26-12-01 11:50

On Wed, 26 Dec 2001 01:20:50 +0100, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>news:3c27f616$0$262$d40e179e@nntp02.dk.telia.net i dk.binaer, ville det være
>nok til en straffesag ?
>
>I dk.admin.netmisbrug sagde en god for den, hva siger i ?

At det er op til politiet at vurdere - men jeg er enig i, at det er et
temmelig groft indlæg.

--
Jakob Paikin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-12-01 13:51

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev:

> I dk.admin.netmisbrug sagde en god for den, hva siger i ?

At det er en tåbelighed, der har bedst af at blive ignoreret.

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 26-12-01 14:15

Hej,

Kan i ikke lige paste indlægget?!
Jeg kan ikke se det!

Mvh
Thomas

Fra : Ove Kristensen

Dato : 26-12-01 14:27

"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> skrev i en meddelelse
> Kan i ikke lige paste indlægget?!
> Jeg kan ikke se det!

Så gå ind i dk.binaer - der kan du se det, og iøvrigt syntes jeg ikke at det
bør ignoreres, da det er en så grov og uartig majestætsfornærmelse så den
bør få følger for vedkommende som har postet den.

Mvh
O.K.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-12-01 14:34

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev:

> [...]
> ikke at det bør ignoreres, da det er en så grov og uartig
> majestætsfornærmelse så den bør få følger for vedkommende som har

Hvis du mener der er tale om majestætsfornærmelse, der vil blive
efterforsket af politiet, så skriv dog en anmeldelse, jeg tror dog ikke
du skal regne med, at der sker det helt store men som Paikin skriver så
er det politiet, der skal vurdere hvorvidt de mener der er grundlag for
en sag eller ej.

Fra : Peter Bjoern

Dato : 27-12-01 22:22

On Wed, 26 Dec 2001 14:26:53 +0100, "Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Så gå ind i dk.binaer - der kan du se det, og iøvrigt syntes jeg ikke at det
>bør ignoreres, da det er en så grov og uartig majestætsfornærmelse så den
>bør få følger for vedkommende som har postet den.

Indlægget var groft stødende - ingen tvivl om det, men begrebet
"majestætsfornærmelse" eksisterer vist ikke i nutidig dansk lovgivning. Det
hører mere hjemme i eventyr, anekdoter og fiktion.

Det nærmeste man kommer er nok at straffelovens §115 :

"Begås, uden at forholdet falder ind under §§ 112 og 113, nogen af de i
kapitlerne 25, 26 og 27 omhandlede forbrydelser mod kongen eller den, der med
hjemmel i forfatningen fører regeringen, forhøjes de i de nævnte bestemmelser
foreskrevne straffe indtil det dobbelte."

foreskriver at straffen kan fordobles for en række forbrydelser hvis de begås
mod kongen.

Under det nævnte kapitel 27 hører bl.a. paragrafferne om æreskrænkelser m.v.
som nok kunne finde anvendelse i denne sag.
Men så skal den forurettede selv anmode om at der rejses tiltale og det vil
kongehuset tradiotionelt ikke vælge at gøre.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-12-01 14:30

Thomas Damgaard skrev i meddelelsen
<3c29cd5f$0$55532$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej,
>
>Kan i ikke lige paste indlægget?!
>Jeg kan ikke se det!
Jeg var inde og ønske Hendes Majestæt Dronning "Margrete Prekerelsker#, samt
Hendes kongelige Thailudderprinsse Mrs Alexander på Amalienborg i dag.
Desværre måtte man ikke fotografere under audiensen, så vi tog et billede
udenfor bagefter.
Hav en god HVID jul min ven.
Mick

Så er der et billede af 3 nazister udenfor Amalienborg, hvor jeg gætter på
han har klippet sit eget hovede ind på "manden" i midten.
Jeg plejer at være med på den værste af sådanne ting og elsker sort humor,
men denne er for alt for grov til mig.
--
Anders Houmark
Reality kills innocence.