Ang gående varme i vognen.
Hvis du syntes det bliver koldt i en CC kan du tage en af de små
varmeblæsere med, sluk for køletaske/skab, så bruger den ikke mere strøm,
end køletasken gør.
Hvis du så sætter den til 2000 W, skal den blot stå ca. 1/2 time, ja ude i
forteltet, og i vognen skal den jo heller ikke stå lang tid før der er en
dejlig varme. så bliver der en dejlig god temperatur at side i. Vi har været
utrolig glad for at have vores med, særlig de senere år, hvor der tiltider
har været koldt om natten.
For et par år siden hvor vi var i Norge, så vi flere nordmænd der satte en
stor presenning over hele vognen.
Det vil jo også læ for vinden.
Hilsen
leif-pedersen@mail1.stofanet.dk
"sten basbøll" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse
news:g1R58.8588$Eu2.944403@news010.worldonline.dk...
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Kjeld Hansen" <kjeldhansen@finnebyen.dk>
> Newsgroups: dk.fritid.camping
> Sent: Wednesday, December 26, 2001 12:35 AM
> Subject: Teltvogn
>
>
> > Vi er en familie på 4 (to voksne + to børn på nu 10 og 12 år), der har
> > camperet en del i telt (Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Frankrig,
> > Tjekkiet, Kroatien).
> > Vi overvejer nu at købe en (brugt) teltvogn.
> > Prisniveauet er tilsyneladende fra ca. 5000 kr (omkring 15 år gammel,
Den
> > Blå Avis) og opefter.
> > Hvad skal man især være opmærksom på ved køb af en ældre teltvogn ?
> > Hvor varmt er det at bo i teltvogn en varm sommer i forhold til telt og
> > campingvogn ?
> > (Kulde er et mindre problem med gode soveposer, men middelhavssol
tidligt
> om
> > morgenen kan gøre det MEGET varmt i et telt).
> > Venlig hilsen
> > Kjeld Hansen
> >
> Hej Keld
> Jeg fik endelig pcen med nyhedsgr. til at køre igen -
> Teltvognsfolk fylder ikke meget på nettet, så det er glædeligt at se dit
> indlæg.
> Der var tidligere et indlæg C-C versus C-L
> Jeg har prøvet at opdatere men syntes ikke de tidligste indlæg kommer ind
> igen. Så du har formentlig ikke set det.
> Det gik nu også mest på nyere vogne, hvor jeg mener at hele ideen i c.c.
er
> langt mere hensigtsmæssig.
> Vi havde selv tidligere en camp-let GLX og har nu en C-C Venezia men
følger
> udviklingen på begge typer.
> Du får En hurtig opremsning af forskellene på de nye.
>
> C-C Vognen er større- har større hjul- har længere trækstang og mulighed
for
> at montere bremser og støddæmpere. Hopper følgelig ikke mere end din egen
> vogn Og der er jo snart vejbump i det meste af europa. Den er utrolig
> stabil selv om man kører i sidestorm i a b s o l u t t o p f a r t -
> Mærkes overhovedet ikke- heller ikke på brændstofforbruget. Vognkassen er
så
> stor, at det hele kan være under låg, (bortset fra cyklerne selvfølgelig).
> Vi anser pakningerne i låget på C_C for sikrere, er anden type og bl.a kan
> der ikke opstå utæthedder i bagsmækken af ældre C-C som vi ofte har set på
> C-L.
> Der er meget større senge med bedre madrasser. Og mulighed for lamelbund
med
> bedre liggekomfort, men så også helt uden kondensdannelser, (fri for at
> lufte senge).
> Sengeområdet vender væk fra forteltet så man kan gå i seng ugenert
Køkkenet
> er langt større med en ordentlig Eektrolux køleboks der virker på 12 v.
> under rejsen - 230 v. eller gas på pladsen. .Vælger man anneks er der
udover
> soveplads også en mulighed for at bruge pladsen her til en
> ordentliggarderobe, eller i dårligt vejr, tørre tøj uden at genere.
> Forteltet er vistnok også større.
> Grundmodulet med sovepladserne og den lille kabine med gulv slås op på
alle
> underlag på 30 sek og kræver ikke en pløk.Dejligt på rejseophold.
>
> Vi havde tidligere camp-let fordi vi syntes den var fiksere, ja en lille
> smart kasse at slæbe rundt på , men også fordi man ikke skulle flytte
rundt
> på køkkenmodulet fra trækstangen, som man sku på ældre C-C. Men
efterhånden
> fik vi al for lidt plads, var trætte af hopperiet bagude, og da vi så c-c
> modellen med fast køkken, med køl, var det sket. Vi havde en løs
elektrolux
> køleboks, men den fyldte jo i bilen. Væk med den.
>
> Når du skal købe brugt, skal du først og fremmes bruge næsen. Gamle vogne
> der ikke har været opbevaret tørt og ordentligt får altid en underlig
muggen
> indelukket atmosfære. Mug og jordslåethed er udover usundt, også svækkende
> for stoffet. Kendes også i campingvogne. Sæt også næsen til madrasserne.
> Når først man har opdaget noget, er det svært at overse.
> Og så er det en god ide at vurdere fargen. Solbrændt teltdug kan være
meget
> mør. Tag fat i en søm oppe i en tagkant og prøvetræk stofferne fra
> hinanden.(Med følelse !) Trådene er ofte hurtigst møre - og knager det
> eller går fra hinanden var det jo heldigt at DU ikke købte den.(Nu er du
> sikkert populær!) Kik på stormøjerne oppe i taghjørnerne. Det er atså rart
> når det kuler op, at de er i orden.(vores GLX 86 overlevede 23 sek/m i 2
dg
> i Ribe) - Kik så alle lynlåsende efter, og prøv om de kan bruges. Er en
> lynlås enste problem, er der måske en i familien med en ordentlig
symaskine,
> og ellers er der jo systuer. Kik også på hjørner og øjer ved døre der
> erfaringsmæssigt sparkes i stykker. Kan det nemt ordnes.?
> Og så er komfuret en god indikator. Er det forsøm, er sikket hele vognen
> mispasset.
>
> Tro nu ikke vi er imod brugt. Vores GLX med alt udstyrder ku hænges på
den,
> incl køleboks kostede brugt kr. 9000 og kører frisk her i familien på 7
år..
> har bare fået nye dæk Og ved en anden lejlighed fandt vi en C-L 84 i
perfekt
> stand
> havde stået ubrugt i 13 år i en lade. Stadig folder i gardinerne og
væmelig
> duft af nyt. - kr 5000 Der sku også bare nye dæk .Den Lever også hos
venner
> i bedste velgående. Rigtig Opbevaring er altafgørende. Og gi den så en
> kraftig imprægniering 10 15 litter og slip for ophold i modbydelig fugtig
> teltdug - du kan også slå sammen en halv time efter rejnvejr. Dråberne kan
> lige rystes af - tør over med et hådklæde -og så af sted.mod nye
horisonter.
>
> God jagt.
>
> sten basbøll
www.cc-club.dk
>
>
>
>
>
>