Mac OS X Finder er underlig
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-12-01 21:59

Hejsa,

Jeg har sat min Finder op til at køre med kolonnevisning og som standard
skal der være 4 kolonner.

Det underlige er, at efter genstart dukker det første vindue op med 5
eller 6 kolonner (kan ikke lige huske hvor mange), men de efterfølgende
kommer frem som jeg vil have dem (med 4 kolonner).

Den har gjort sådan lige siden 10.0.3, men det må da være en bug. Er det
noget i andre kender?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-12-01 10:21

On 25.12.2001 21:58, in article 1f4zrmb.y39p5x168nwzmN%rfn@altavista.net,
"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> kommer frem som jeg vil have dem (med 4 kolonner).
>
> Den har gjort sådan lige siden 10.0.3, men det må da være en bug. Er det

Jeg ved i hvert fald, at den aldrig husker min vinduesstørrelse indstilling,
heller ikke størrelsen på ikonerne, som jeg ved hver start må genindstille.
Et trick for at bevare størrelsen indtil næste opstart skulle være at klikke
på Finder i dock'en, eller dobbeltklikke harddisk ikonet, indstille hvad der
skal indstilles, lukke vinduet ‹ så skulle indstillingerne holde til næste
opstart. Så ja, jeg kender det ‹ og det er skide irriterende!
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-12-01 12:24

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> [...]
> skal indstilles, lukke vinduet ‹ så skulle indstillingerne holde til næste
> opstart. Så ja, jeg kender det ‹ og det er skide irriterende!

Ja, der er godt nok stadig nogle bugs tilbage i OS X! Der er også
problemer med ikonernes placering på skrivebordet, da Dock'en nu
"optager" plads på skrivebordet, så den ikke kommer til at dække for
ikonerne; desværre virker det kun sporadisk!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 26-12-01 14:41

> [...]

> "optager" plads på skrivebordet, så den ikke kommer til at dække for
> ikonerne; desværre virker det kun sporadisk!

I det hele taget havde jeg nu foretrukket at beholde den menu yderst til
højre, hvor man kunne skifte mellem åbne programmer.

Samt en mulighed svarende til aliasMenu, så man kunne få hyppigt
anvendte programmer op i menulinien [på en pop-down menu].

Docken finder jeg faktisk besværlig at bruge.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 26-12-01 16:38

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Samt en mulighed svarende til aliasMenu, så man kunne få hyppigt
> anvendte programmer op i menulinien [på en pop-down menu].

Hvis du er til AppleScript kan flg. tilpasses efter behov:
<http://www.apple.com/applescript/macosx/script_menu/>

> Docken finder jeg faktisk besværlig at bruge.

Må vi anbefale DragThing <http://www.dragthing.com/>?

.... samt "Automatically hide and show the Dock"...

Thomas Tvegaard