Larmende køler på billig GF2MX
Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 25-12-01 21:35

Hej

Efter 2 måneders brug: Mit billige Chaintec Geforce2 MX-kort med køler
larmer kraftigt 1 minut efter start af computeren. Derefter kun
almindelig støj.

Kortet er købt hos BJ Trading og er stadig indenfor garantiperioden.

Det er muligt at fjerne blæseren fra kortet, men jeg tror kølepladen
er for lille til at være nok i sig selv. Dog ved jeg at et Asus GF2MX
kun har passiv køling, dvs. uden blæser men med større køleplade.

Kan man købe en stille køler til kortet eller kan det bedre betale sig
at sende det tilbage til BJ T. som en reklamation?

Mange tak.

Med venlig hilsen
Nils Emil P. Larsen

Fra : Butch

Dato : 25-12-01 23:33

Hej
Hvis du ikke har en køler liggende så send kortet retur, eller bed dem om at
sende dig en ny køler?

Hvis du har en køler liggende f.eks. en gammel sokkel7(pentium) eller ppga
box køler kan du sagtens montere den uden blæser. Jeg har selv lavet
indgrebet på et par MX kort. De fleste sokkel7 kølere er 40X40mm det passer
perfekt oven på mx kortets gpu. På nogle kort er der små huller som kan
bruges til montering af køleren ellers kan den limes på. Enten med
termisktape, hvilket er det dårligeste. Eller ved at komme en lille klat
epoxy eller "Bostik Glas silikone" i to af hjørnerne og kølepasta på resten
af kernen. Til sidst kan det limes på med Arctic silver epoxy. Det sidste er
klart det bedste men også det klart dyreste.

/Butch

Fra : Sven Ronnow

Dato : 26-12-01 17:49

Prøv at fjerne strømmen fra blæseren, og så se hvordan kortet klarer sig.
De fleste GF2MX kort bliver ikke ret varme, og blæserhuset leder jo også
varmen væk.

Fra : Thomas Jari

Dato : 28-12-01 21:15

On Wed, 26 Dec 2001 17:48:43 +0100, "Sven Ronnow" <ronnow@adslhome.dk>
wrote:

>Prøv at fjerne strømmen fra blæseren, og så se hvordan kortet klarer sig.
>De fleste GF2MX kort bliver ikke ret varme, og blæserhuset leder jo også
>varmen væk.

Jeg har lavet tricket på mit ASUS v7700 GTS2. Der er ingen problemer
med varme. Men det er dejlig stille.

Mvh
Thomas Jari