Asus v7100 (GF2MX) CRASH (damn det er træl~
Fra : Z@R

Dato : 25-12-01 21:29

Hej jeg har et Asus v7100 Geforce 2 mx som crasher stort set hvergang det
skal lave noget 3d - jeg kan ikke køre en standard test i 3dmark 2001 men
hvis jeg bare skifter Compressed Textures ud med 16 eller 32 bit så kan den
godt (nogen gange ARhh - den viser dog altid første del/sekvens med bilen)

JEg har et Via chipset og jeg har de nyeste 4.37 4in1 drivers

de nyeste DEtonaore 23.11 virker ikke - den crasher så efter have slået over
til windows skrivebordet (når det er helt tomt i starten) og steået der i 1
min - skriver bluescreen - infinitive loop - driverfile nv4_disp

ved fejlen (kører winxps drivere) kommer der en bluescreen der siger der er
problemer med driverfilen nv4disp eller hvad den hedder.

jeg har hørt andre nævne det kan i hjælpe mig???? det er lidt akut da jeg
skal til the party......

btw: kan man updatere gfxkort bios'en giv et link--

Fra : Butch

Dato : 25-12-01 23:36

> [...]
> skal til the party......
>
> btw: kan man updatere gfxkort bios'en giv et link--

Hej
Måske har du problemer med luftcirkulationen i dit kabinet. Prøv at tage
siden af kabinetet, hvis det hjælper er det ret sikkert at der er for varmet
inde i dit kabinet.
Er agp bussen overclocket?

/Butch

Fra : Z@R

Dato : 26-12-01 01:04

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> wrote in message
> [...]
> Måske har du problemer med luftcirkulationen i dit kabinet. Prøv at tage
> siden af kabinetet, hvis det hjælper er det ret sikkert at der er for
det kan godt passe da jeg har oplevet at heatsvinet bliver ret hot men
alligevel - sys jeg ikke jeg har en stor kab. med en 80mm der suger luft
ind -og så en celeron 500 og den varmer ikke...
> inde i dit kabinet.
> Er agp bussen overclocket?
hvordan kan jeg egentlig se det ? (sq ikke undre mig jeg har rodet med men
hvor kan man se det?)

Fra : Butch

Dato : 26-12-01 03:06

> hvordan kan jeg egentlig se det ? (sq ikke undre mig jeg har rodet med men
> hvor kan man se det?)

Det er den hvis du har overclocket cpuen. En celly500 køre 66fsb. Det gør
AGP porten også, dvs1/1 hvis du sætter fsben op til 83mhz og agp deleren
stadig køre 1/1 vil agp porten også køre 83. Det er ikke alle kort der
holder til det.

Det kan godt være at en celly500 ikke afgiver nær så meget varme som en
nyere AMD cpu men det afgiver da noget. Du skriver at du har en
indsugningsblæser men hvis din psu blæser ikke kan trække det varme luft ud
igen hjælper den ikke meget. Prøv som jeg foreslår at tage skallen af
maskinen og se om det virker.

/Butch

Fra : Z@R

Dato : 26-12-01 16:58

Er løst nu tak for hjælpen - det var fordi den stod til AGPx2 det trode jeg
var standeard for geforce men den kan mit kort ikke lide......