Eudora og to brugere?
Fra : Niels Oxenvad

Dato : 25-12-01 21:18

Min kone og jeg har hver sin e-mail konto hos samme udbyder, og hver sin
e-mail adresse. På samme computer.
Så jeg åbner post via Netscape og hun via Eudora.
Kan man ikke sætte Eudora til at gælde os begge, så vi kan åbne hver for
sig, med hver sit password?
Ideer efterlyses...

Niels O.

Fra : Morten Dreier

Dato : 25-12-01 23:15

Niels Oxenvad <oxenvad@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Så jeg åbner post via Netscape og hun via Eudora.
> Kan man ikke sætte Eudora til at gælde os begge, så vi kan åbne hver for

Eudora lagrer sine innstillinger i en "Eudora folder" som i MacOS 9
ligger i "documents". Man starter da eudora ved å klikke på "Eudora
settings" i den "Eudora folder" man vil. Man kan ha så mange "Eudora
folder" på sin maskin som man vil.
Du kan gjøre en av to ting:
1. Bruk "Multiple Users" - da har dere forskjellige "documents"-foldere.
eller
2. Flytt din "Eudora folder" slik at Eudora oppretter en ny "Eudora
folder" for din kone. Lag deretter to alias - ett fra "Eudora Settings"
i din "Eudora folder" og ett fra "Eudora Settings" i den nye folderen,
og legg disse på din desktop. Du starter da Eudora vel å velge hvilket
alias du starter med.

--
Morten Dreier
http://www.pobox.com/~mdreier/