Kodning af video til MPEG - hastighed
Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-12-01 18:50

Howdy

Når man gerne vil overføre videoklip til MPG så er jeg ved at falde i
søvn under konverteringen. Overførsel fra VHS går 1:1 men når man så har
for eksempel 15 min og 2 GB data - så er selve konverteringen GAB!

Maskinen er en 2x500 MHz G4.

Findes der formater som er hurtigere at encode til? Indstillinger der
gør det hurtigere? Andre tip?

Vh.
Peter Gersmann
- der sender en hilsen til alle andre juleknægte og -piger

Fra : triton@titancity.com

Dato : 26-12-01 00:54

in article moof-79A08B.18493825122001@news.get2net.dk, Peter Gersmann at
moof@mail.tele.dk wrote on 25/12/01 18:49:

> [...]
>
> Vh.
> Peter Gersmann
> - der sender en hilsen til alle andre juleknægte og -piger

Hvad bruger du for et værktøj til MPEG kompressionen?

For Cleaner 5's vedkommende er en 2-pass indkodning I høj kvalitet meget
tidskrævende!

Prøv Sorenson 3, den er hurtigere end v.2

Jesper

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-12-01 08:18

In article <B84ED01B.535F%triton@titancity.com>, <triton@titancity.com>
wrote:

> Hvad bruger du for et værktøj til MPEG kompressionen?
>
> For Cleaner 5's vedkommende er en 2-pass indkodning I høj kvalitet meget
> tidskrævende!
>
> Prøv Sorenson 3, den er hurtigere end v.2

Jeg har prøvet Cleaner 5 og FCP 2 (dvs. QuickTime 5) med MPEG og Cinepak.

Sorenson 3 - jamen det prøver jeg. Er der ikke noget med at DVD Studio
Pro encoder i knips 0,5 hastighed? Holder det?

Vh.
Peter Gersmann

Fra : pinebox@myrealbox.co~

Dato : 26-12-01 09:42

in article moof-39A3E9.08180526122001@news.get2net.dk, Peter Gersmann at
moof@mail.tele.dk wrote on 26/12/01 8:18:

> [...]
>
> Sorenson 3 - jamen det prøver jeg. Er der ikke noget med at DVD Studio
> Pro encoder i knips 0,5 hastighed? Holder det?

DVD Studio Pro indkoder i MPEG2, som kan afspilles på DVD, QT vil ikke
kendes ved det. Og så er det et spørgsmål om hvor god kvaliteten bliver ved
sådan en indkodning.

Jesper

Fra : Peter Gersmann

Dato : 26-12-01 14:31

In article <B84F4C02.5796%pinebox@myrealbox.com>,
<pinebox@myrealbox.com> wrote:

> DVD Studio Pro indkoder i MPEG2, som kan afspilles på DVD, QT vil ikke
> kendes ved det. Og så er det et spørgsmål om hvor god kvaliteten bliver
> ved sådan en indkodning.

Hm, er der ikke noget med at DVD Player nu vil vise ting der ikke
ligger på en DVD - for så kunne man jo bruge iDVD eller DVD Studio Pro.
For lige nu skal der bruges 2-3 timer på 15 min. video. Gab!

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-12-01 15:58

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Hm, er der ikke noget med at DVD Player nu vil vise ting der ikke
> ligger på en DVD - for så kunne man jo bruge iDVD eller DVD Studio Pro.
> For lige nu skal der bruges 2-3 timer på 15 min. video. Gab!

jo, men kun i Mac OS 9.x - DVD Playeren i 10.1x vil desværre ikke, til
gængæld kan det lade sig gøre med programmet VLC.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Jakob H K

Dato : 26-12-01 12:39

> Hvad bruger du for et værktøj til MPEG kompressionen?
>
> For Cleaner 5's vedkommende er en 2-pass indkodning I høj kvalitet meget
> tidskrævende!

Jeg har lige læst lidt om divX, kan man indkode til dette med en mac ?

Hygge

Jakob H K

Fra : tom dissing

Dato : 26-12-01 01:20

Surt, men det bedste er nok et skod-videokort, der hardwareunderstøtter
encodning
Softwarencodning har det med at gå rigtigt langsomt.
Tom

PS
Prøv evt. At encode i et OSX miljø.. Det kan være at !?!?!? At det er en
fordel da du her kan bruge begge dine processorer ( sidder selv på en 2x500)

On 25/12/01 18:49, in article moof-79A08B.18493825122001@news.get2net.dk,