USB TV-tuner til OS X?
Fra : Christian Luckow

Dato : 25-12-01 17:56

Jeg er på udkig efter en TV-tuner til min iBook, men har ikke rigtig kunnet
finde en der understøtter OS X, er der nogen der ved om det findes?

Lige et andet spørgsmål: jeg mangler virkelig nogle specialtegn på iBook'en,
som fx. Backslash, Tilde og accenter, hvordan får man dem frem? De er ikke
markeret på tastaturet, men det er vel ikke udelukkende i pc-verdenen de
benyttes?

Pft. gg god jul
Christian

Fra : Karl Antz

Dato : 25-12-01 18:02

Christian Luckow <christian@luckow.dk> wrote:

> Lige et andet spørgsmål: jeg mangler virkelig nogle specialtegn på iBook'en,
> som fx. Backslash,

alt+shift+7

>Tilde

alt+umlaut-tegn (de to candrette prikker) og derefter mellemrum

>og accenter

´ er tilvenstre for slettetasten og mellemrum, ` shift+tilvenstre for
slettestasten og mellemrum, ^ er skitf+umlaut-tegn og mellemrum.

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Christian Luckow

Dato : 27-12-01 19:07

Tak for det hurtige svar :)

Christian

Fra : Ninzen

Dato : 25-12-01 21:58

> [...]

> iBook'en, som fx. Backslash, Tilde og accenter, hvordan får man dem frem?
> De er ikke markeret på tastaturet, men det er vel ikke udelukkende i

Ja, du har fået svar på denne del dit spørgsmål. Bare et tip:
<http://macinsearch.com/infomac2/os/pop-char-272.html>

Her finder du et lille gratis program (PopChar Lite), som du kan smide:
OS9 System Folder - Control panels. Måske en genstarter, og du får du et
lille ikon (P) i øverste venstre hjørne. Klikker du på det, popper en
oversigt over den aktive skrifts tegn op - og du skulle gerne få
genvejen serveret til højre. Så du husker den til næste gang

--
Fortsat god jul - Nina