Hvilket grafikkort
Fra : Brian Pedersen

Dato : 25-12-01 13:13

Hej Gruppe!!!!

Jeg er ved at bygge min egen pc, og skal have et grafikkort som er rimelig
god, dog ikke til en pris over 2000 kr, jeg vil have et som kan bruges til
at hente video ind i min computer så jeg kan lave noget med det og bagefter
gemme det på cd eller videobånd, jeg er ikke ude efter et kort som er det
bedste til spil, for det er ikke det jeg bruger min tid til ( lidt vil dog
være godt), jeg arbejder også en del med billed og grafik behandling på
computeren, Adobe og Corel Draw, og 3D grafik.

Håber i kan hjælpe mig med et køb.

Mvh

Brian

Fra : Henrik Bonde

Dato : 25-12-01 16:44

On Tue, 25 Dec 2001 13:12:35 +0100, "Brian Pedersen"
<kex@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Håber i kan hjælpe mig med et køb.
Matrox marvel g450 etv ?
Godt nok en hund eller to over dit budget, men kan også et par ting ud
over det du efterlyser.
Har selv købt et for en lille uges tid siden, og er vildt imponeret
over kvaliteten på tv-out.

Bonden

Fra : Günther Pedersen

Dato : 25-12-01 19:12

"Brian Pedersen" <kex@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c286e6b$0$89089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> være godt), jeg arbejder også en del med billed og grafik behandling på
> computeren, Adobe og Corel Draw, og 3D grafik.

Hej Brian.

Jeg vil foreslå et ASUS 7700 GTS deluxe. Det er et geeforce2 med DDR RAM.
Det var Video in/out og der følger komplet software pakke med
Du skulle kunne få et for ca. 1700-1800 kroner.

Jeg har selv et og er yderst tilfreds.

Med venlig hilsen
Günther

Fra : Kristian

Dato : 26-12-01 13:20

> [...]
> være godt), jeg arbejder også en del med billed og grafik behandling på
> computeren, Adobe og Corel Draw, og 3D grafik.

Jeg kan anbefale:

Asus AGP-V7700 GeForce2 TI Deluxe TV-Out/In 64MB DDR til 1795 kr.
eller
Asus AGP-V8200 GeForce3 TI200 Deluxe TV-Out/In 64MB DDR til 2295 kr.

Se priserne på www.edbpriser.dk

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 26-12-01 15:17

Brian Pedersen wrote:

> [...]
> være godt), jeg arbejder også en del med billed og grafik
> behandling på computeren, Adobe og Corel Draw, og 3D grafik.
<snip>

ATI Radeon ViVo (med den gamle radeon-chip), det er ikke så
hurtigt som de nyeste kort når det gælder spil, men er rigtigt,
rigtigt godt til både 2D, 3D (CAD m.v.) og TV-ind/ud.

Kortet koster hos B.J.Trading 1.784,- inkl. fragt, se selv flere
priser på edbpriser.dk.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen