Sade
Fra : Hanne V.

Dato : 08-12-00 11:23

Hej alle
Jeg købte den nye med Sade - Lover´s rock i weekenden. Den er bare
hamrende god. Den bliver bedre og bedre jo mere jeg hører den. Hun har
en stemme og en sound som giver mig gåsehud. Den kan varmt anbefales.
Guitaristen gør et eller andet som gør at han får en helt speciel effekt
ud af det, på nogen af numrene. Han løfter ikke fingrene når han skifter
greb, men lader dem "glide" på strengene. Jeg ved ikke om den sound også
har noget med den måde den er produceret/mixet på. Det giver en god
virkning. Er der nogen af jer som spiller guitar, som kan fortælle lidt
mere om det?
Hilsen Hanne

Fra : Tomas O.

Dato : 08-12-00 11:40

"Hanne V." <diva1@ofir.dk> skrev:
Hej Hanne
> Jeg købte den nye med Sade - Lover´s rock i weekenden. Den er bare
> hamrende god. Den bliver bedre og bedre jo mere jeg hører den. Hun har
> en stemme og en sound som giver mig gåsehud. Den kan varmt anbefales.

Ja den er god Har hørt den i går

> Guitaristen gør et eller andet som gør at han får en helt speciel
> effekt ud af det, på nogen af numrene. Han løfter ikke fingrene når
> han skifter greb, men lader dem "glide" på strengene.

Han tager et greb hvor pegefingeren dækker alle strengene og for ikke at
'miste' grebet løfter han ikke fingeren, når han flytter hånden.

> Jeg ved ikke om den sound også har noget med den måde den er
> produceret/mixet på. Det giver en god virkning. Er der nogen af jer
> som spiller guitar, som kan fortælle lidt mere om det?

Det kan være fordi den er optaget uden mikrofon i guitaren med med en
mikrofon, der peger mod den.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Keld Petersen

Dato : 08-12-00 13:10

Tomas O. <tfo@gmx.net> wrote in message
> Han tager et greb hvor pegefingeren dækker alle strengene og for ikke at
> 'miste' grebet løfter han ikke fingeren, når han flytter hånden.

Det plejer at være et sikket tegn på at man har fat i en middelmådig
guitarist.
Lige præcis DEN lyd er så enerverende at den er eneårsag til at jeg slukker
for radioen når de spiller Sade for tiden... glæder mig til hun smutter væk
fra hitlisterne igen...

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 09:59

Fra : Keld Petersen

Dato : 09-12-00 09:59

Jeg skal jo så måske også sige, at jeg ikke har hørt resten af pladen... men
den har nu heller ikke min store interesse. Heldigvis er vi forskellige. Jeg
ville bare lige kommentere "ugens hadelyd"

Fra : Kim Petersen

Dato : 09-12-00 19:56

> Jeg ville bare lige kommentere "ugens hadelyd"

Personligt synes jeg at ugens hadelyd altid er det der reklameres for p.t.
på TV. Jeg kan faktisk godt lide Sade, men er noget så træt af alle de
musikreklamer med årets album, årets nye band, årets danske kunstner, årets
shit-for-brains osv. Men mange andre reklamer er jo også åndsvage, så det må
være reklamebranchen det er galt med

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-12-00 01:00

Hanne V.
> Jeg købte den nye med Sade - Lover´s rock i weekenden. Den er bare
> hamrende god. Den bliver bedre og bedre jo mere jeg hører den. Hun har
> en stemme og en sound som giver mig gåsehud. Den kan varmt anbefales.

Kan du ikke fortælle mig lidt mere - jeg overvejer, om jeg skal købe den
eller ønske mig den, men jeg har kun hørt singlen. Er der mange gode
melodier, gode sange, som ikke kun er interessante pga. guitaren eller
Sades sangstil? Jeg kan godt lide soul, men også pop. Er den poppet på
nogen måde?

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk