Victor Wooten
Fra : Robert Piil

Dato : 07-12-00 20:31

Hej

Jeg hørte forleden bassisten Victor Wooten for første gang. Er der
nogen der ved lidt mere om ham.

Jeg har rodet lidt rundt på nettet, og fandt ud af at han spiller i et
band som har vundet en grammy, selvom jeg aldrig har hørt om dem (er
jeg ved at blive en oldsag). Kommentarer om stil, og anbefalinger af
numre eller Cd'er der er værd at checke først er velkomne...nå ja,
bandet hedder: Béla Fleck and the Flecktones .

Det jeg hørte var noget soloværk, der fik lidt af den gamle
basliderlighed op i mig igen. Det er den slags der ville få min gamle
instrumentpusher fra Aalborg til at udbryde: "At købe en plade med
ham, ville svare til at købe en pornofilm med en der onanere i 1,5
time". For bassister er det dog ikke så slemt som for udenforstående.

Robert Piil
Http://rpiil.dk/

Fra : N/A

Dato : 11-12-00 12:07

Fra : Robert Piil

Dato : 11-12-00 12:07

On Mon, 11 Dec 2000 11:01:37 +0100, "K-H"
<kasper-henriette@get2net.dk> wrote:

>Jeg ved ikke vildt meget om Wooten, men bela fleck and the flecktones er et
>fusionsorkester fra 80'erne. De var i århus og spille for ca. 8 år siden,
>men jeg tror ikke de eksisterer mere. De spillede på synthtrommer, og
>solisten(Bela Fleck) spillede BANJO. Tro det eller lad være det var faktisk
>ok.

Deet lyder, hmmm..., alternativt, men absolut ikke uinteressant. Det
må jeg have undersøgt nøjere.

>Wictor Wooten medvirker på en del californiske fusionsindspilninger bl.a.
>kan jeg anbefale "Vital Tech Tones" med Scott Henderson, Steve Smith og
>Wooten. Ren lir.....

Ja, det er også mit indtryk at hans spil er lagt mere an på teknisk
svært spil, end ´det rent musikalske, men det kan jo også have sin
berettigelse til tider.

Tak for svaret, jeg havde næsten opgivet.

Robert Piil
Http://rpiil.dk/

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-12-00 17:50

Således skrev "K-H" <kasper-henriette@get2net.dk> i dk.kultur.musik
Mon, 11 Dec 2000 11:01:37 +0100:

>Wictor Wooten medvirker på en del californiske fusionsindspilninger bl.a.
>kan jeg anbefale "Vital Tech Tones" med Scott Henderson, Steve Smith og
>Wooten. Ren lir.....
>
>Kasper

Jeg har lige hørt VTT2, som (sjovt nok) er VTTs andet album. Man skal
nok være guitar- og basfetichist, men så rykker det også igennem.

Hvor får man købt den slags her på Sjælland?

Jeg har fundet lidt med Niacin og Gambale/Smith/Bissonette hos TP og
Accord, men ellers er der et temmeligt pauvert udvalg..

Det er dog endnu værre med japansk fusion.

Et band som T-square har 28 albums og 22 år på bagen, alligevel er der
kun udgivet 3 (tre) af deres albums i USA.

De er på Sony, men alligevel lader det til at man skal til Japan for
overhovedet at købe deres cder.

Ikke nok med at ens venner ikke gider høre ens musik, det skal også
være svært overhovedet at finde det i første omgang...

Knud
--
Support Mental Health. Or I'll kill you. -- Fortune file

Fra : Robert Piil

Dato : 27-12-00 05:54

On Tue, 26 Dec 2000 17:50:25 +0100, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

>Jeg har lige hørt VTT2, som (sjovt nok) er VTTs andet album. Man skal
>nok være guitar- og basfetichist, men så rykker det også igennem.

Det passer mig fint, i mindre doser.

>Hvor får man købt den slags her på Sjælland?

Det er mange år siden jeg sidst har været der, men der lå engang en
ret suveræn pladebiks på kultorvet. Jazzkælderen hed den vist. Jeg ved
- som sagt - ikke om den stadig eksisterer.

> [...]
>
>Ikke nok med at ens venner ikke gider høre ens musik, det skal også
>være svært overhovedet at finde det i første omgang...

Fra min gymansietids (det er længe siden) blå bog: "Musiksmag: Alt det
vi andre ikke kan li'"

Robert Piil
Http://rpiil.dk/