hjælp til flytning
Fra : cindie

Dato : 24-12-01 12:12

Hej NG

Vi er et par, jeg (27 år) bor i Aalborg og kæresten (31 år) bor i Odense og
nu vil vi gerne flytte sammen.
Nu er problemet at han er på bistand og han kommer til at være på bistand et
stykke tid endnu.
Kan man flytte fra den ene kommune til den anden når man er på bistand?
Efter mine forventninger og teori, så burde man kunne.

mvh Cindie og Henrik

PS: Vær sød og hjælp os og mail til os.

PSS: glædeligt jul og et godt nytår

Fra : Gevaldi

Dato : 24-12-01 13:45

"cindie" <ciwr@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvad sagde de da i spurgte hos kommunen?

/Gevaldi

Fra : cheesedealer

Dato : 24-12-01 15:36

"cindie" <ciwr@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
Hej NG

Nu er problemet at han er på bistand og han kommer til at være på bistand et
stykke tid endnu.

Det må han da ikke håbe.

Kan man flytte fra den ene kommune til den anden når man er på bistand?
Efter mine forventninger og teori, så burde man kunne.

Selvfølgelig kan han flytte. Vi har afskaffet stavnsbåndet i DK. Men om han
kan få hjælp til flytningen af kommúnen er en anden sag. Det afhænger af
dels hans formue. Dels begrundelsen for flytningen. Bedre boligforhold,
uddannelse er nogle af de kriterier man ser på.

PH

Fra : cindie

Dato : 24-12-01 15:29

Hej

> [...]
>Efter mine forventninger og teori, så burde man kunne.
>
>mvh Cindie og Henrik
>

>Hvad sagde de da i spurgte hos kommunen?

Vi har ikke snakket med kommunen endnu, men det var bare nogle tanker vi
havde.

mvh Cindie og Henrik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-12-01 17:22

"cindie" <ciwr@obel.auc.dk> skrev Mon, 24 Dec 2001 12:12:20 +0100

>Nu er problemet at han er på bistand og han kommer til at være på bistand et
>stykke tid endnu.

Hvor i alverden ved du det fra.?

>Kan man flytte fra den ene kommune til den anden når man er på bistand?

Ja, det kan man godt. Men jeg fornemmer i dit spørgsmål et ønske om at
kommunen også skal betale flytningen.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : cindie

Dato : 24-12-01 19:36

Hej

>Hvor i alverden ved du det fra.?

>Ja, det kan man godt. Men jeg fornemmer i dit spørgsmål et ønske om at
>kommunen også skal betale flytningen.?

Jeg/vi har IKKE et ønske om at kommunen skal hjælpe os med flytningen. Vi
ønsker kun at flytte sammen. Vi var bare lidt nervøse for at kommun en ville
forhindre det da han er på bistand.
Og for det andet ved vi at indcen han kan starte på sin uddannelse, så
forsætter han med bistanden.

mvh C og H

Fra : Hansen#117

Dato : 25-12-01 19:32

"cindie" <ciwr@obel.auc.dk> wrote in message news:a0804d$aq6$2@sunsite.dk...
Hej

> [...]

forhindre det da han er på bistand.
Og for det andet ved vi at indcen han kan starte på sin uddannelse, så

+++++++++++++++++++++++++++
Kære C&H

1) Flyt der hvor I ønsker at bo.
2) Lad være med at spørge kommunen -hverken fra- eller tilflytningskommunen. De skal ikke
blande sig i hvor du/I ønsker at bo.
3) Tag konsekvensen af jeres beslutninger.
4) Glem alt om at få bistand til flytning.

MVH
Hansen

Fra : Ove Kristensen

Dato : 25-12-01 23:28

"cindie" <ciwr@obel.auc.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
Og for det andet ved vi at indcen han kan starte på sin uddannelse, så
forsætter han med bistanden.

Jeg har lige set i offentlige annoncer, at de søger avisbude over hele
landet, hvis det var noget.

Mvh
O.K.

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-12-01 16:21

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsætter han med bistanden.
>
> Jeg har lige set i offentlige annoncer, at de søger avisbude over hele

Hvem gider gå avisbud, hvis man i stedet kan få bistandshjælp?

NoTrabajo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-01 23:02

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev :

>Hvem gider gå avisbud, hvis man i stedet kan få bistandshjælp?

Det tror jeg nok folk gør, når de er trætte af fodaftryk str. 46
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : petersen_michael

Dato : 28-12-01 09:13

jan@stevns.net skrev i meddelelsen
<2h6n2uk9qpsugmt52edhdhhvoh6etrkdno@dtext.news.tele.dk>...

>Det tror jeg nok folk gør, når de er trætte af fodaftryk str. 46

right

der er ikke meget sjov ved at skulle stå med hatten i hånden over for
de skrankepaver :-/

bedre at finde et lausi job..

men der skal deles mange aviser ud, før det giver til en fornuftig
månedsløn
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post