dk.kultur.musik prisuddeling?
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-12-00 19:29

I anledning af, at søstergruppen, dk.kultur.film, har startet en afstemning
om årets film, m.v., vil jeg lige høre, om der er interesse for noget
lignende herinde?

Jeg kunne forestille mig bl.a. de her:

Årets album
... sanger
... sangerinde
... rock udgivelse, osv.
... hit
... producer
... debutant

Skal der være særlige priser til danskerne?

Og er der overhovedet interesse for en "prisuddeling"?

/Nikolaj

Fra : N/A

Dato : 07-12-00 19:51

Fra : Robert Piil

Dato : 07-12-00 19:51

On Thu, 07 Dec 2000 19:46:05 +0100, Rp <ranes@mail.dk> wrote:

>Jeg synes helt klart at det er en god idé - og hvis man kunne dele det op i en
>dansk og udenlandsk kategori, vil det bare være endnu bedre :)
>
>-Rp

[snip - kopi af Nicolajs indlæg]

I al venskablighed.
Når du nu (mis-)bruger mine initialer, kunne du så ikke tage et kig på

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Robert Piil
Http://rpiil.dk/

Fra : st

Dato : 07-12-00 20:15

Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qqmv2tsod2d59it1tuv8j2aosagpag2lnd@news.image.dk...

> [snip - kopi af Nicolajs indlæg]
>
> I al venskablighed.
> Når du nu (mis-)bruger mine initialer, kunne du så ikke tage et kig på

> [...]

Når du nu (mis)bruger min farfars hamsters navn, vil du så være så venlig at
lade dig omdøbe.

Ej, jeg "joker" bare..

Fra : Lars Bargmann

Dato : 08-12-00 10:09

Vil det ikke minde ufattelig meget om det Gaffa har gang i?????
Lur www.g.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-12-00 00:54

Nikolaj Borg
> I anledning af, at søstergruppen, dk.kultur.film, har startet en
afstemning
> om årets film, m.v., vil jeg lige høre, om der er interesse for noget
> lignende herinde?

Det er sjovt, for jeg tænkte egentlig på det samme - men nok ud fra en
betragtning om, at gruppens generelle smag er et stykke væk fra min
personlige, har jeg ikke gjort noget ved det. Men jeg stemmer gerne.

> Jeg kunne forestille mig bl.a. de her:
>
> Årets album
> .. sanger
> .. sangerinde
> .. rock udgivelse, osv.
> .. hit
> .. producer
> .. debutant

Ja, det kunne man godt. Kategorititlen "årets hit" forekommer mig at være
lidt upræcist - er det den bedste single eller den bedste af de sange, der
har været højt på hitlisterne eller en kåring af det største hit i landet
i det sidste år?
Bedste musikvideo og bedste pladecover kunne også være interessant.

Et alternativ kunne være at lave en kåring af de bedste singler/bedste
sange på en slags hitliste. Det behøver jo ikke at være en
mini-Grammyuddeling.

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk